Dolors_Reig_Xarxes_Socials_Agora_Opinio

El passat 29 de setembre va tenir lloc al Casino de Vic una nova edició de l’Àgora d’Opinió que ha comptat amb la presència de Dolors Reig, psicòloga social experta en xarxes socials, per parlar de la “La revolució digital i el nou consumidor connectat”.

Àgora d’Opinió, que arriba a la sisena edició, és un dinar-debat impulsat per Creacció, l’agència d’Emprenedoria, Innovació i Coneixement, amb la col·laboració de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, el Consell Empresarial d’Osona, la delegació d’Osona de la Cambra de Comerç, el 9 Nou i el Casino de Vic.

La xerrada de Dolors Reig va tenir per objectiu explicar com s’ha de fer l’adaptació a internet i les xarxes socials que han canviat tots els sectors productius i les organitzacions. En aquest sentit, Dolors Reig ha afirmat que “la comunicació 2.0 és una explosió absoluta de les formes, la qualitat i la quantitat de les relacions socials”. També ha dit que “val la pena fer anuncis publicitaris a televisió perquè els usuaris estan connectats amb els smartphones”. També ha recalcat la interactivitat com una de les claus del nou individu connectat. Segons Reig, el Twitter triomfa molt entre els sectors que necessiten estar informats. Ella mateixa diu que el que menys fa a Twitter és comunicar, sinó que s’informa i el fa servir per aprendre. Avui en dia ja no té sentit parlar de virtualitat versus realitat, segons Reig és el ciutadà el que s’autoconvoca. Com a exemple, ha explicat la V feta el passat 11 de setembre.

Pel que fa les xarxes socials, que la ponent compara amb la plaça del poble, cobreixen les necessitats bàsiques de l’usuari de sentir-se apreciat i sentir-se valorat. Reig també ha parlat del màrqueting honest: la persuasió disminueix davant de l’usuari crític. “L’engany s’acaba viralitzant, avui en dia no té sentit dir mentides, és molt difícil enganyar”. La psicòloga social ha recomanat a les empreses ser present a les xarxes socials per estar en contacte amb el públic objectiu i ha dit que “cal demostrar amb continguts que el nostre producte o servei és millor que el dels altres”. Segons ella, la credibilitat ja no passa pels mitjans tradicionals, sinó pel tu a tu. “La proximitat local és molt important i va ser la clau de l’èxit d’Obama. Per exemple, a través de Facebook es poden descobrir tendències fàcilment.

Dolors Reig és llicenciada en Psicologia Social, màster en Inserció Laboral, Multimèdia i Desenvolupament Web i autora principal de l’espai web “El caparazón”. Treballa de consultora i professora per a diferents empreses, institucions, universitats i escoles de negoci. L’any 2012 va publicar “Socionomia” i el 2014, “Los jóvenes en la era de la hiperconectividad”, a més d’altres publicacions compartides amb altres autors.