La il·lusió de l’aprenentatge creix quan es canvia l’aula per un plató de tv i un estudi de ràdio

En el marc del mòdul de realització del muntatge i postproducció d’audiovisuals que imparteix el docent Ricard Parra, els alumnes de 2on curs del CFGS d’Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius han canviat d’espai acadèmic per submergir-se en l’experimentació de la creativitat des del Plató de TV i l’Estudi de Ràdio de la Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic-UCC.

En el plató de TV han realitzat la pràctica de la professió televisiva amb el suport del professor Jan Frigola i el tècnic Miki Rierola. Han conegut la composició d’equipaments a nivell tecnològic i artístic, així com del control de realització per a una producció televisiva. L’experimentació ha estat molt divertida, ja que han practicat l’efecte Chroma, simulant la immersió en espais seleccionats.

Posar-se davant d’un ciclorama verd i veure que al monitor hi surt la immersió en el lloc projectat, és un efecte tecnològic de màgia que il·lusiona a qualsevol. La pràctica esdevé necessàriament un treball en equip on cadascú té un rol assignat com ara d’operador de càmera, realitzador, comunicador, etc, ja sigui des del plató o des del control de realització.

A l’estudi de ràdio amb el suport del professor Sergi Solà i del tècnic Arnau Costa, han pogut  conèixer els paràmetres bàsics d’una  producció sonora i tota la tècnica de la microfonia i de l’equipament del control de so.

Les dues activitats plantejades han permès a l’alumnat aprendre com operar amb una taula de so en sincronia amb el guió i portar a terme una sessió de doblatge treballant alhora so i imatge de manera sincronitzada.

L’alumnat ha estat molt participatiu, i han manifestat moltes ganes de repetir sessions pràctiques d’aquest tipus.

Agraïm la coordinació del docent en aquestes activitats i la col·laboració dels professionals de la Facultat d’Empresa i Comunicació.