Joan Busquiel, director de l’Àrea TIC de la UVic-UCC, explica el funcionament de l’àrea als estudiants de Desenvolupament d’Aplicacions MultiplataformaL’alumnat del Mòdul 1 de primer curs del Cicle Formatiu de Grau Superior en Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma va tenir l’oportunitat de poder assistir a la xerrada del director de l’Àrea de les TIC de la UVic-UCC, el Sr. Joan Busquiel i Nieto.

Degut a les limitacions de mobilitat imposades per les mesures de seguretat derivades de la #COVID-19, l’alumnat no va poder desplaçar-se a les instal·lacions de la Universitat per poder conèixer els espais de treball, l’organització i la gestió de l’àrea in situ.

L’Àrea TIC de la universitat és transversal i estratègica i dona servei a tots i cadascuns dels centres, facultats, serveis i àrees de la universitat.

El Sr. Busquiel va explicar com està organitzada l’àrea, les subunitats de treball que la componen, els recursos humans amb els que compten i  quins serveis donen als diferents centres i facultats de la comunitat universitària.

D’aquesta xerrada en va destacar especialment la definitiva conversió d’una estructura acadèmica presencial en virtual, de l’adaptació a la formació híbrida i a la formació 100% online.

També va explicar l’increment de peticions de la unitat de suport a l’usuari a través de l’aplicatiu URespon, projectes estratègics com el Business Intelligence, el lideratge de l’àrea en el disseny d’aplicatius propis de la Universitat, el seguiment que es fa de control de qualitat, i la relació de software externalitzat amb el que compta la institució.

Va destacar, com a novetat de servei més important d’aquest curs 2020/2021, el canvi de servidors i l’ampliació de l’emmagatzematge que ha liderat i implementat.

Les característiques més destacades d’aquest nou servei són, en primer lloc, duplicar la capacitat d’emmagatzematge fins a més de 60 TB d’espai de disc flash. També es triplica la capacitat de processament, que s’amplia fins a 8 servidors amb 48 nuclis a 2,2GHz i 766 GB de RAM cadascun. El total de 8 servidors dona 384 nuclis i 6.1 TB de RAM.

Una vegada feta l’explicació tant el professor com els alumnes van aprofitar el torn de preguntes per poder solucionar dubtes i inquietuds que van aparèixer en la xerrada.

Poder escoltar l’experiència de professionals en actius són activitats molt ben valorades entre els joves, ja que els permet fer-se una idea molt pràctica del que implica el món laboral al que s’incorporaran properament.

Agraïm al Sr. Joan Busquiel el seu temps i dedicació en aquesta xerrada.