El Departament d’ensenyament ja ha fet pública la convocatòria 2017 per a la prova d’accés a Cicles Formatius de Grau Superior per a les persones que hi vulguin accedir per aquesta via (Resolució ENS/182/2017, de 3 de febrer).

Informació general

Qui hi pot participar?

• Si tens 19 anys o més (o els compleixes durant el 2017) i que no disposes de cap titulació acadèmica o ensenyament equivalent que permeti l’accés (Batxillerat o CAS).
  • Si tens 19 anys o més (o els compleixes durant el 2017) i tens un títol de tècnic/a de formació professional.
  • Si tens 18 anys o més i tens un títol de tècnic/a de la mateixa opció de matèries que el Cicle Formatiu de Grau Superior al qual vols accedir.

Si aproves la prova tens prioritat d’accés al cicle respecte altres candidats amb títol de tècnic/a de formació professional que no l’hagin superat.

En què consisteix la prova?

Recorda la prova consta de dues parts:

• Una part comuna on t’examinaràs de llengua catalana i castellana, així com d’una llengua estrangera on podràs escollir entre el francès, l’anglès o l’alemany i una última prova de matemàtiques.
  • Una part específica o d’especialitat que escolliràs en funció del cicle formatiu de grau superior que vulguis cursar i que podràs quedar-ne exempt si tens un cicle de tècnic/a de FP de la mateixa opció de matèria. Si vols més informació sobre la opció de matèria a escollir t’interessa aquest enllaç

Del 20 al 29 de març i cal que tinguis en compte:

• Pagament de la taxa: fins al 30 de març
  • Presentació de la documentació al centre: del 18 al 24 d’abril
  • Llista provisional d’admesos i exclosos: 28 d’abril
  • Presentació de la documentació complementària: del 2 al 4 de maig
  • Llista definitiva d’admesos i exclosos: 5 de maig

Prova

T’examinaràs el 17 i 18 de maig

Prova comuna el 17 de maig:

16:00h – Primer bloc: llengües catalana i castellana.
18:30h – Segon bloc: llengua estrangera (anglès, francès o alemany) i matemàtiques.

Prova específica18 de maig

16:00h – Realització de la Prova

Qualificacions

Les qualificacions provisionals es faran públiques a partir del 26 de maig i podré reclamar notes si és el cas, del 29 al 31 del mateix mes. Les notes definitives es publicaran a partir del dia 1 de juny de 2017.

Estigues alerta a les notícies que publiquem al web, ben aviat et facilitarem alguns exemples de la prova. Subscriu-te i no et perdràs cap novetat! I si vols més informació sobre la prova d’accés consulta al web del Departament d’ensenyament.