Avui us presentem en Pol, l’Arnau i en Ferran, estudiants de primer curs del cicle en Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma (DAM), que participen en el concurs Webs al punt.cat, un concurs d’elaboració de llocs web i apps.

En Pol Vilarrasa, després de cursar un any d’Enginyeria Informàtica, va decidir canviar i començar el cicle en DAM. El seu objectiu era aprendre a programar i posar-ho en pràctica ràpidament.
Per altra banda, l’Arnau Martínez i en Ferran Capdevila van cursar el cicle de grau mitjà en Sistemes Microinformàtics i Xarxes, gràcies al qual van descobrir que la programació els agradava molt, i van decidir continuar la seva formació en aquest àmbit a través del mateix cicle i a la UVic atès que tenien amics que havien estudiat aquí.

Tots tres van decidir crear un equip per competir en el marc del concurs anual de websalpunt.cat.

Com va sorgir la idea de participar en el concurs?

Ferran – Tinc un amic a qui li agrada molt la programació web i em va explicar que hi havia aquest concurs. Ho vaig comentar al Pol i a l’Arnau, i vam començar a cercar informació. Ens vam animar de seguida, i tot i que era molt a l’inici del cicle i encara no teníem massa formació, ens hi vam posar.

Arnau – El que sí teníem era la motivació per provar-ho i molt d’interès, malgrat ser un tema que desconeixíem.

Pol- Era una manera d’aprendre mentre assumíem el repte de programar la web, ja que no ho havíem fet mai.

Com vau començar?

Pol- Vam comunicar a la direcció del centre que volíem participar-hi per saber com ho podíem fer i ens van facilitar un tutor, en Jaume. Llavors ja només ens va caldre escollir el tema: Rocòdroms.

Per què es van decidir pels Rocòdroms?

Ferran- Vam investigar i vam veure que sobre els rocòdroms no hi havia bona informació a la xarxa. El que existeix és a nivell d’Espanya, i la informació que es facilita és molt general, poc detallada. I a més, no són exclusives de rocòdroms. També sabem que és difícil trobar la informació dels rocòdroms més petits.

Arnau-  I per això vam decidir fer una web només de rocòdroms de Catalunya.

Quines dificultats us esteu trobant?

Pol – No és fàcil localitzar rocòdroms perquè no hi ha informació a Internet. A més, alguns no tenen web, només pàgina a facebook, i no donen resposta al que nosaltres necessitàvem.

Arnau- Això ha provocat que a vegades hàgim hagut de parlar amb els responsables de les instal·lacions, o fins i tot amb els ajuntaments, per obtenir la informació necessària de cada instal·lació.

Ferran- El mapa del rocòdrom és el que més ens ha costat, aconseguir posar els localitzadors. Però entre l’ajuda del tutor i altres referències que hem cercat, ens n’hem sortit.

Com us heu organitzat?

Ferran- Bàsicament, fem les reunions per Skype i ens hem repartit la feina. Per exemple, l’Arnau s’ha encarregat de les bases de dades per al web, del contacte amb els rocòdroms i de la part de disseny; i en Pol i jo ens hem ocupat, principalment, de la programació.

Pol –  Al principi, tot ho posàvem en comú i a mesura que anàvem avançant, cadascú ens vam especialitzar en una cosa.

Arnau– Ara ja gairebé ho tenim enllestit, estem acabant de fer proves, però ho tenim molt avançat. Tenim la part més important feta.

Creieu que podeu guanyar?

Arnau- El resultat és el que ens importa, i tot el que estem aprenent.

Pol- Sí, estem molt orgullosos de veure on hem arribat. I si guanyem, millor!