Els estudiants de 1r del CFGS en Màrqueting i Publicitat, en el marc del mòdul de disseny i elaboració de material de comunicació, s’han presentat al Concurs Grup social ONCE i a la 5a edició del concurs “Millor campanya de promoció a l’FP Dual” Dualiza de Caixabank.

Participar a concursos impulsats per entitats de renom afegeix una gran motivació a l’alumnat. Treballar per entitats com el Grup Social ONCE o Caixabank permet a l’alumnat realitzar un briefing real on han d’aplicar tot allò aprés de forma conceptual en projectes reals i que seran valorats per experts, amb la possible recompensa amb premis i reconeixement nacional.

Per començar a preparar els dos projectes, l’alumnat es va dividir en 5 grups de 5 o 6 alumnes, i mentre 4 grups feien 4 propostes per al Concurs de la ONCE, un altre grup va decidir presentar proposta al concurs Dualiza de Caixabank. D’aquesta manera, durant 5 setmanes, es va anar donant forma a les propostes seguint les pautes que s’indicaven tant de les entitats propulsores dels premis com de la docent.

Els grups que participaven al concurs de la ONCE havien de realitzar una peça audiovisual i un storyboard tractant el tema “El camí que ens fa iguals” i els que estaven enfocats al concurs Dualiza havien de fer una proposta per donar a conèixer els estudis FP Dual i presentar un informe amb l’execució de la proposta. Aquesta proposta va resultar sent un “laberint” dins l’espai de classe on es farà una mostra de diferents treballs fets durant el curs com a mostra de l’activitat i del dia a dia en l’FP dual.

Aquests projectes van aconseguir arribar als objectius inicials com treballar amb un breafing real i fet per institucions reals, adaptar el to i les propostes a un target específic, reflexionar sobre temàtiques sensibles i col·lectius amb menys recursos, descobrir diferents maneres de poder adaptar la proposta als recursos i treure el màxim profit a les eines que tenim a l’abast.

Finalment, amb el projecte Laberint dual, per la proposta de Dualiza, el grup ha estat seleccionat en la 5a posició d’11 projectes presentats. Per la selecció es valoren criteris de qualitat i innovació, impacte, sostenibilitat i diversitat. I sobretot iniciatives que aportin valor afegit tant a les persones com a les organitzacions de l’entorn, i que reverteixi en una gran especialització i competitivitat de la regió.

L’alumnat es va mostrar especialment receptiu des del primer moment, van rebre el briefing amb molta motivació i van començar a endinsar-se en el disseny i realització de propostes amb possible recompensa.

Aquestes accions acadèmiques de participació externa són molt motivadores i generen excel·lents mètodes d’aprenentatges professionals.