Els últims dies abans de vacances, els estudiants del cicle de desenvolupament d’aplicacions mutiplataforma van participar a un Escape Room dins l’assignatura de programació orientada a objectes.
Es tracta d’una experiència de gamificació a l’aula, portada a terme pel docent responsable d’aquest mòdul professional per tal de motivar als joves programadors els últims dies abans de vacances i fer-los estar concentrats durant una bona estona.
El alumnes que van participar de l’activitat havien de superar diferents proves resolent enigmes de programació orientada a objectes i d’encriptació durant les 3 hores que durava la partida. Durant la durada de l’escape room per superar les proves els alumnes van haver de treballar individualment però també en petits grups i per tant fomentant el treball en equip i fins i tot finalment van haver de coordinar-se tot el grup classe.
L’Escape Room a més permetia dotar als alumnes de puntuació en funció de la capacitat de resolució dels diferents enigmes i la competició va fer que tots agafessin el repte amb moltes ganes.
Finalment enmig de pocions i encanteris els alumnes van poder resoldre els problemes, els enigmes i sortir tranquil·lament.