Aquest divendres dins el marc de la Setmana Europea de la Formació Professional, s’ha dut a terme una taula rodona “Empresa i FP, l’eina per a la generació de talent?” amb la participació de David Cano, CEO de Cahoda; Bernat Baulenas i Enric Ripoll tècnics superiors en Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma (DAM) i emprenedors a Besoft, Héctor Garcia també tècnic superior en DAM i estudiant del grau en Multimèdia, Aplicacions i Videojocs i Jhonatan Ibérico  tècnic superior en Animacions 3D Jocs i Entorns Interactius. Durant la sessió els alumnes van poder conèixer de la mà de tots ells les seves experiències tant de l’entorn purament acadèmic com del laboral.

David Cano, compta amb una dilatada experiència en la consultoria estratègica de negoci i sistemes, a més de participar activament en la formació professional dual de Teknós, va aprofitar la xerrada per a destacar la importància dels coneixements que s’adquireixen al llarg dels estudis de Formació Professional, ja que són la base i fonaments per iniciar-se en l’entorn laboral. El Sr. Cano va explicar a més que des de la seva empresa quan un jove aprenent com els assistents a la xerrada entra a la seva empresa compten amb formació extra i un gran acompanyament a fi d’aprofitar al màxim l’estada a l’empresa.

En aquest sentit, els titulats en el Campus Professional UVic-UCC van compartir inquietuds i vivències durant l’estudi del cicle, així com els primers dies a l’empresa en formació pràctica i dual i com aquest aprenentatge els ha servit en el seu dia avui.

L’Héctor Garcia, va posar en valor com els estudis de cicle formatiu l’han ajudat a incorporar-se a l’empresa amb més facilitat, de tal manera que avui compagina la feina de programador a l’empresa on va cursa la FP dual, amb els estudis de grau universitari.

D’altra banda, l’Enric Ripoll i el Bernat Baulenas, van compartir la seva aventura emprenedora i com els va permetre la seva experiència primer en formació pràctica, i formació dual respectivament i posteriorment un temps com a treballadors per compte aliè iniciar el seu projecte propi.

Jhonatan Ibérico, per la seva part va posar en valor la diversitat de coneixement que havia obtingut al llarg del cicle i com  la varietat de matèries apreses com modelar, programar, animar, li son útils en el seu dia a dia en el seu lloc de treball habitual. També va compartir amb els estudiants la importància de l’especialització si tens clar quin és l’àmbit en el que et vols professionalitzar i treballar un bon portafoli o demoreel personal des del minut zero que t’inicies en el món de l’animació i el videojoc.

Per concloure l’acte, els assistents van iniciar un torn obert de paraula que va permetre transmetre dubtes i inquietuds pròpies als tertulians. Els alumnes han pogut conèixer experiències properes de primera mà i valorar molt positivament el seu aprenentatge en formació professional.

Des de el centre volem agrair a David Cano, Jhonatan Ibérico, Héctor Garcia, Bernat Baulenas i Enric Ripoll la seva col·laboració en la Setmana Europea de la FP.