Els alumnes de primer de Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma inicien la Formació en Centres de Treball (FCT)Un dels elements clau que defineix els cicles formatius de grau superior és l’apropament al món empresarial. Al Campus Professional de la UVic-UCC, l’alumnat realitza pràctiques a l’empresa i apostem com a centre per la Formació Professional Dual.

Després de les vacances, a Teknós recuperem les classes, menys l’alumnat de primer curs del cicle de Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma que inicia la Formació en Centres de Treball (FCT). Són pràctiques i estades formatives no laborals que realitzaran a les empreses mitjançant un conveni de col·laboració que subscriuen el centre docent, l’empresa i el/la pròpia estudiant.

Així doncs, aquest darrer trimestre del curs acadèmic 20/21 tan tocat encara pel COVID_19, 12 estudiants inicien avui mateix la Formació en Centres de Treball (FCT) a 10 empreses de la comarca d’Osona i del Vallès Oriental.

Joan Vancells, cap d’estudis i tutor dels estudiants ens explica quines tasques desenvoluparan els nostres estudiants

“Aquest curs hi ha tres alumnes que realitzaran tasques de sistemes informàtics (instal·lació d’equips i software, virtualització, reparació, …), un en una empresa gran i els altres dos en empreses petites; dos alumnes aprendran a programar en SAP, uns altres dos programaran amb SAP Business One i finalment un alumne treballarà en un ERP propi d’una empresa gran. Un dels nostres alumnes desenvoluparà apps i webs mentre que un altre treballarà en aplicacions industrials; i els dos alumnes restants també desenvoluparan aplicacions informàtiques amb diferents eines: Ionic i Delphi.”

La formació en un entorn de treball real és de cabdal importància en el marc de la formació professional. Aquestes són les empreses col·laboradores del Campus Professional de la UVic-UCC.

L’objectiu d’aquesta estada s’orienta a completar el coneixement i les competències de l’alumnat adquirides en l’àmbit acadèmic, i a fer-li conèixer la realitat del món productiu per tal d’enfocar el seu projecte de futur professional i millorar les seves possibilitats d’inserció laboral.