Una de les assignatures transversals dels cicles formatius és el mòdul d’empresa i iniciativa emprenedora, el que habitualment es coneix per EIE. En aquesta assignatura els alumnes aprenen el valor de l’esperit emprenedor i la importància de disposar d’actituds autoemprenedores en qualsevol àmbit ja sigui formatiu, laboral o de la vida en general. Alhora a través d’aquesta assignatura s’aproxima a l’alumne a conèixer l’empresa, el seu entorn i també els valors ètics i socials que ha de complir.

Així aquest mòdul és una bona excusa per conèixer experiències reals d’emprenedors com el que van fer els alumnes de segon curs del cicle de màrqueting i publicitat   que van poder conèixer el Guillem Soldevila, actualment CEO de Brandyourshoes, qui els va explicar de ben a prop la seva trajectòria professional molt vinculada a l’emprenedoria i al màrqueting.

El Sr. Soldevila, va iniciar-se amb un negoci vinculat al món de l’oci nocturn a la comarca d’Osona, que va portar a terme amb un grup d’amics, posteriorment va dedicar-se a la importació de productes nadalencs per una oportunitat de negoci que va venir de França, i després obrint la seva pròpia agència de disseny gràfic.

La seva vinculació amb aquesta agència li va permetre detectar una demanda de mercat d’un producte que va néixer per un cartell publicitari d’una Marxa cap a la Independència : les vambes VamCats. I després d’uns anys va iniciar el projecte Brandyourshoes que va compartir amb els alumnes.

Els alumnes van poder conèixer de primer mà aquesta experiència tant pel que fa a l’emprenedoria com també pel màrqueting vinculat a cada una de les marques desenvolupades per aquest emprenendor.

Posteriorment els alumnes van poder participar també d’un taller d’elevator pitch impartit per la professora Elisenda Tarrats, de la UVic. L’experiència docent de l’Elisenda Tarrats i el seu coneixement del món de l’emprenedoria van permetre a tots els alumnes aprofundir en la forma de comunicar una idea de negoci, una empresa o un projecte a gent que en pugui estar interessada: inversors, empresaris, accionistes o clients, a través del taller d’elevator pitch, o discurs de l’ascensor.

D’aquesta manera els alumnes del cicle formatiu s’aproximen al món universitari i al món laboral a través d’experiències enriquidores que esperem que aprofitin.