El Campus Professional de la UVic-UCC, consolida l’oferta de la FP en un entorn universitari

El Campus Professional de la UVic -UCC ha ofert, aquest curs, 7 cicles formatius de grau superior (CFGS), 2 d’ells nous al campus de Manresa. Es tracta del CGFS d’Educació Infantil – Ciència i Experimentació, i el d’Administració i Finances – Gestió Esportiva, que complementen la proposta de Pròtesis Dental que ja s’impartia al campus del Bages i les que es fan a les ciutats de Vic (Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius, Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma), Olot (Processos i Qualitat en la Indústria Alimentària) i Granollers (Màrqueting i Publicitat). Una oferta que aquest curs ha registrat un creixement d’un 20% i ja compta amb 249 alumnes que segueixen una formació dual en un entorn universitari i amb un elevat contingut pràctic. Aquest curs, per exemple, 16 alumnes que van acabar alguns dels 7 cicles han començat a estudiar algun grau de la UVic-UCC després de convalidar algunes assignatures del cicle. Joan Masnou subratlla la importància del Campus Professional per a la UVic-UCC ja que “actua com a pont per a molts estudiants que accedeixen als estudis universitaris des d’un cicle formatiu de grau superior”.

El campus Vic ha tingut un increment d’un 2% de la matrícula de nou accés, 1.081 alumnes respecte els 1.059 de l’any passat, i un 1% si ens fixem en el total dels alumnes de la UVic que arriben als 4.377. Es tracta d’un augment “destacat” si tenim en compte que la demanda catalana dels estudis que imparteix la UVic ha baixat un 4%. Masnou també ha volgut destacar el fet que el 79% de les matrícules fetes al campus Vic aquest curs siguin d’alumnes que han triat la UVic en primera preferència a la preinscripció.

Alguns dels motius que expliquen aquest augment són la bona acceptació que han tingut les enginyeries de Mecatrònica, Multimèdia o la d’Automoció que s’ofereix a la seu de Granollers des del curs passat i que enguany ha vist com la seva matrícula creixia una 41%. Això fa que la Facultat de Ciències i Tecnologia, malgrat que hagi desprogramat el grau en Enginyeria Biomèdica, ha tingut un augment de matrícules de nou accés d’un 13% respecte al curs passat. Els graus de Teràpia Ocupacional, amb un creixement d’un 53%, i el de Nutrició Humana i Dietètica, amb un augment d’un 31%, totes dues en format semipresencial, també han fet créixer les matrícules de nou accés a la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar en un 11%.

Els graus de Comunicació, sobretot, i el grau de Màrqueting de la branca d’Empresa han permès parlar d’un increment de matrícules, també, a la Facultat d’Empresa i Comunicació. Finalment, la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes s’ha vist afectada pel descens en la matrícula dels estudis d’Educació Infantil i Primària estretament vinculada als nous criteris d’accés i que ha provocat una davallada general a tot Catalunya. Per al rector, cal anar més enllà de les dades i entendre que “el sistema demana a la universitat que formi millors mestres, que prioritzem la qualitat a la quantitat, i en això estem d’acord”. Malgrat aquestes dades, la Facultat ha tingut bones dades de matrícula en el grau de Psicologia i en el doble grau en Mestre d’Infantil i Primària amb menció en llengua anglesa que el curs passat va graduar la primera promoció.

Aquest creixement de les enginyeries ha augmentat, lleugerament, el nombre de nois que han entrat aquest any a la UVic. Segons les dades, un 53% dels alumnes de la UVic són noies i un 47% són nois, 4 punts més que l’any passat. La majoria, un 20%, provenen d’Osona, un 14% del Vallès Oriental  i un 11% del Barcelonès.