Els alumnes de 1r del CFGS de Màrqueting i Publicitat han participat al 37é concurs sobre sensibilització educativa sobre l’ús de les tecnologies en el dia a dia, organitzat per la ONCE sota el nom “ConexiÓN AdicciOFF. Esto no es un juego”
En el marc de l’assignatura de disseny i elaboració de material de comunicació, els alumnes han preparat i elaborat un espot publicitari de 40 segons de durada i han realitzat un document d’acompanyament on es visualitza l’storyboard, el guió i els diàlegs de l’espot, que permeten a les persones amb problemes d’audició seguir el diàleg més fàcilment. L’espot compta amb subtítols i un intèrpret en llenguatge de signes, creant un contingut audiovisual més inclusiu.
Els estudiants es van dividir en 6 equips i cada equip va treballar una part de l’espot; guió, storyboard, actors, atrezzo, rodatge i post-producció. Tot i que cada equip tenia un rol definit va ser clau la comunicació transversal entre els equips alhora d’unificar totes les parts de l’espot, reforçant així la presa de decisions com a equip i l’organització entre tot el conjunt d’equips.
Els estudiant tenien l’objectiu d’elaborar material de comunicació vinculat a la publicitat on havien de seguir les indicacions del briefing extern que no permetia una contraproposta. Van analitzar el briefing en qüestió i la marca que el demana, en aquest cas la ONCE, per tal de realitzar una proposta coherent. Van poder tractar temes d’interès general com el bon o mal ús de les tecnologies, que va donar peu a debats i diferents posicionaments treballant així l’argumentació i el pensament crític.
Els estudiants també van haver de buscar recursos externs per completar l’espot com l’atrezzo fora de l’aula, ajuda per la comunicació en llenguatge de signes, el muntatge de les escenes, etc.
A més a més, aquesta activitat s’ha realitzat juntament amb el mòdul d’anglès per tal de reforçar les competències lingüístiques i l’expressió oral de la llengua, finalment la presentació de l’espot es va realitzar tant en català com en anglès.
L’activitat ha estat molt positiva pels estudiants, ja que els ha permès conèixer i treballar un recurs molt important de la publicitat com són els espots publicitaris i amb la motivació de portar el material treballat a un concurs.