Els alumnes d’animacions 3D, jocs i entorns interactius  i de desenvolupament d’aplicacions multiplataforma han participat en el programa escola i empresa que organitza la Fundació FemCAt amb l’objectiu d’apropar el món de l’empresa a les escoles de Catalunya. En el marc d’aquest programa els estudiants van compartir una xerrada amb un dels empresaris amb més ressò de la comarca d’Osona, el Sr. Oriol Guixà president de La Farga.

El Sr Guixà, enginyer industrial i aeronàutic, compta amb una dilatada experiència professional tant al món empresarial com a l’acadèmic. Actualment és President i conseller delegat de La Farga, i president del patronat de la Fundació La Farga. És membre del comitè executiu de la cambra de comerç de Barcelona, és vicepresident de la taula de directors de l’European Copper Institute, i entre d’altres càrrecs és també patró de FemCAT.

A través del programa i en el marc de l’assignatura d’Empresa i Iniciativa Emprenedora, els alumnes de segon curs de Teknós Vic varen poder conèixer de ben a prop al Sr Guixà i la trajectòria professional que l’ha portat a ser un emprenedor d’èxit. El Sr Guixà, a través de la seva experiència, va reflexionar juntament amb els alumnes quins són els valors necessaris per ser un emprenedor d’èxit, la importància de valorar el fracàs emprenedor com a font de coneixement, o el risc que cal assumir per a ser empresari. Finalment es va obrir un diàleg on alumnes van prendre el torn de paraula per resoldre debatre dubtes i inquietuds envers les dificultats d’emprendre projectes i per conèixer millor la opinió de l’empresari.

La sessió va resultar ben positiva per tots els assistents, i per finalitzar el Sr Guixà va voler traslladar als i les alumnes la gran satisfacció personal que s’obté pel fet d’aconseguir assolir objectius exigents, i els va encoratjar a muntar un negoci en un futur proper.