Els alumnes de primer del cicle formatiu de grau superior de màrqueting es formen realitzant un taller de ràdio al plató Carles Capdevila de la UVic
Aquest mes d’abril els alumnes de primer curs de Marketing i Publicitat del Campus Professional de la UVic-UCC, han passat una jornada a l’estudi de ràdio Carles Capdevila de la Uvic per veure el seu funcionament i també per gravar les seves pròpies falques publicitàries.
Sergi Solà, Coordinador de Periodisme de la Facultat d’Empresa i Comunicació, junt amb el tècnic de so Ferran Costa, han conduït la pràctica, i han començat explicant als alumnes com funciona aquest mitjà i què cal tenir en compte per comunicar-se a través de la ràdio.
Després els alumnes per grups de tres, han gravat les seves pròpies falques publicitàries, cada grup ha tingut l’oportunitat d’assajar els textos i les músiques que prèviament havien preparat, i posar-se després al davant del micròfon per fer la seva locució publicitària.
Aquest treball forma part d’una pràctica del mòdul de polítiques de màrqueting, en la que els alumnes han treballat entre d’altres, aspectes clau com l’anàlisis i preparació d’una estratègia empresarial, les 4 P’s del màrqueting mix per aconseguir els objectius empresarials marcats.
Les falques radiofòniques són un aprenentatge de comunicació, on els alumnes veuen amb detall totes les eines de les que disposa una marca, tan offline com online, per poder fer arribar el seu missatge al seu públic objectiu.
Els alumnes han gaudit i han après moltíssim en aquesta jornada a la Universitat, i les falques radiofòniques que han gravat són un exemple d’originalitat i creativitat.