Els alumnes del CFGS de DAM participen a la 3a edició de la Mobile Week Barcelona, organitzada pel MWC

La Mobile Week Barcelona, organitzada pel Mobile World Capital Barcelona, va tenir lloc en aquesta tercera edició a la capital d’Osona com a ciutat associada al programa oficial de l’esdeveniment internacional. La Mobile week comptava amb un seguit de 4 conferències en relació a quatre tecnologies de tendència: drones, computació quàntica, ciutats intel·ligents i internet de les coses (IOT). Les sessions, organitzades per TicOsona amb col·laboració de l’Ajuntament de Vic, Creacció i la coordinadora d’associacions empresarials tecnològiques de Catalunya, Sinergia, van tenir lloc al Vit.

Els estudiants de primer i segon curs del cicle formatiu de Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma van participar en dues d’aquestes sessions, les que feien referència a la computació quàntica i a drons.

La sessió sobre computació quàntica va anar de la mà d’Alfonso Rubio-Manzanares, president barcelonaqbit-bqb, i va apropar als estudiants la tecnologia que es preveu que tingui un impacte econòmic i social més gran en els propers temps i com aquesta revolucionarà completament la informàtica tal i com avui és coneguda. Conceptes teòrics de la mecànica quàntica com entrellaçament, superposició, indeterminació, s’utilitzen per dissenyar ordinadors milions de vegades més ràpids que els actuals. En pocs anys, es podran utilitzar aquests ordinadors per tenir nous medicaments i materials, per millorar el trànsit, comptar amb bateries més eficients o crear noves molècules; lluitar més eficaçment contra el canvi climàtic o els ciberdelinqüents.

Sessió de drons al Mobile Week

D’altra banda, la sessió de drons va anar a càrrec de Blanca Farré, Natxo Varona de Educaires  i David Matanzas de Airk i van donar a conèixer als estudiants exemples pels quals aquesta tecnologia anirà molt més enllà dels aparells voladors que estem acostumats a veure i les múltiples aplicacions i usos que se’n poden donar. Els alumnes van poder conèixer aplicacions actuals en sectors com l’enginyeria, l’agricultura, la seguretat, el món de l’audiovisual, així com aspectes de la legislació, les característiques tècniques, la tecnoètica i les bones pràctiques en l’ús d’aquests estris voladors.

Al final de la xerrada, els estudiants van poder utilitzar drons a través del seu mòbil.