Bonpreu, un cas d’èxit en l’organització d’esdeveniments

Els alumnes de 2n del CFGS en Màrqueting i Publicitat van rebre la visita a l’aula del cap de màrqueting i comunicació del Grup Bon Preu, Manel Prat.

El Sr. Prat va explicar al nostre alumnat l’organització d’un esdeveniment en concret: la inauguració del magatzem de frescos de la nau central de Bon Preu situada als Hostalets de Balenyà el 19 de març de 2017, amb la presència del President de la Generalitat, entre altres màximes autoritats.

Prat va explicar amb detall totes les tasques que es van assumir des del departament de màrqueting i comunicació de l’empresa. Va recalcar la importància de la planificació alhora d’organitzar un esdeveniment i en aquest cas, encara més a causa de la presència d’autoritats i pel fet de tractar-se d’una empresa privada, ja que les empreses o institucions públiques estan més habituades amb el protocol d’aquests actes.

Els alumnes van poder formular preguntes al ponent on van sortir temes interessants com el canvi de color del nou logo corporatiu, o el motiu pel qual és diferencien les marques Bon Preu i Esclat si formen part del mateix grup i ofereixen els mateixos productes.

L’alumnat també va demanar al ponent que expliqués com tenien estructurat el departament de màrqueting i comunicació del grup, el qual es troba a les oficines de Les Masies de Voltregà.

Els alumnes valoren molt el fet de tenir a classe professionals del sector que és troben treballant en l’actualitat i que formen part de grans empreses, amb les qual és poden identificar. En aquest cas, han pogut comprovar amb exemples reals com s’organitza un esdeveniment i com s’apliquen els conceptes teòrics que s’han treballat a l’aula.

Agraïm al Sr. Prat el seu temps i dedicació en aquesta xerrada.

A continuació, us deixem alguns del comentaris dels nostres alumnes.

M’ha semblat molt interessant poder conèixer en profunditat les gestions internes de màrqueting d’una gran empresa com la de Bon Preu. Una de les coses que més m’ha cridat l’atenció són les diferències del logo corporatiu i el comercial, és una bona estratègia per a poder diferenciar, i poder mostrar cadascun en el moment oportú. M’ha agradat molt conèixer més en detall sobre aquesta inauguració.”

Cristina Silva, estudiant

“La xerrada amb en Manel Prat m’ha semblat molt interessant, ja que he pogut contrastar tot allò que hem après a classe amb l’esdeveniment d’inauguració que ens ha explicat.
Després d’haver escoltat tant la xerrada de Mas Cerdà com aquesta de Bon Preu reflecteixen com tot esdeveniment ha d’estar molt ben mesurat per tal que es pugui gaudir amb seguretat.
M’ha semblat molt interessant la part de les marques comercials i les corporatives al coincidir el nom de bon preu amb el de una de les marques comercials
.”

Ivan Pareras, estudiant