Aproximem els joves a la tecnologia Amazon AWS

En el marc de l’assignatura de Sistemes de gestió empresarial, els alumnes de segon curs del cicle de Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma van assistir, l’última setmana de curs, a una xerrada tècnica al VIT sobre el desenvolupament d’aplicacions en entorns de Cloud, i en concret d’Amazon AWS. Es tractava d’una sessió programada per a professionals del sector de les TIC organitzada per TiC Osona on els estudiants van poder participar i conèixer de primera mà el que realitzen els Arquitectes de Software.

En un moment en què els joves estan decidint cap a on dirigir el seu perfil professional, aquestes sessions d’aproximació al món professional i a les novetats del sector els poden ser molt útils per definir quina especialitat dins el món de la programació els resulta més apassionant.

Albert Baucells, arquitecte de software i docent del cicle de Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma, que va dirigir la sessió, va explicar els grans objectius a nivell tecnològic, que promou Amazon AWS i que es resumeix en un Framework que anomenen Well-Architected Framework, on defineixen les bones pràctiques i els aspectes on s’ha de treballar i per on s’han d’esperar les millores en el software.

Tanmateix va fer un repàs dels principals serveis que un equip de desenvolupament té al seu abast quan selecciona AWS com a entorn de desenvolupament. Al mateix temps va anar explicant exemples de projectes on cada una d’aquestes peces d’arquitectura podrien ser útils.

Finalment, es va apuntar una nova xerrada per descriure Google Cloud, un framework que competeix directament amb AWS i que es preveu que es dugui a terme properament.

Agraïm a l’Albert Baucells el seu temps i dedicació en aquesta sessió.