8a edició Premi Llegim Ciència (2019/20)

Amb el Premi Llegim Ciència (PLC) obrim una escletxa a l’esperança d’agermanar la literatura, l’art, la tecnologia i les ciències.

En la 8a Edició de Premi Llegim Ciència (PLC) curs 2019/20 l’entrega de premis:

Data d’entrega de Premis Autor/a Novel·la Activitat Cartell Autorització
26 de febrer de 2020
Sessió 1: 9.00 a 10.30 h Sessió 2: 11.00 a 12.30 h
Vicente Muñoz Puelles El ayudante de Darwin 8a Edició Premi Llegim Ciència
Entrega de premis i breu discurs per parlar de Darwin i l’evolució
El ayudante de Darwin

Pel curs 2019/20, es proposa que cada estudiant podrà optar a presentar a concurs un RELAT escrit en català o en castellà (enguany es proposa com a excepció donat que la novel·la està escrita en castellà i en alguns centres es treballa de forma transversal entre els departaments de ciències i d’humanitats).

• MUÑOZ, V. El ayudante de Darwin. Algar editorial, 2009.

El concurs va dirigit a estudiants de 3r d’ESO i 4t d’ESO de qualsevol centre d’ensenyament de secundària. Cada estudiant podrà escriure un RELAT que s’ajusti a la modalitat que prefereixi o bé escriure dos relats, un per cada modalitat:

RELAT Modalitat A:

Posa’t a la pell de Syms Covington. L’expedició ja s’està acabant i esteu retornant a bord del Beagle. Escriu una carta a la teva família explicant l’experiència durant aquests últims anys.

RELAT Modalitat B:

Posa’t en la pell del jove Syms Covington i escriu una carta al capità Fitzroy on l’hagis de convèncer de la Teoria de la Selecció Natural

El professorat de cada centre de secundària que participeu en el PLC, pot enviar els dos documents (abans del dia 24/01/2020 a les 11h) a  tlc@uvic.cat o bé a julita.oliveras@uvic.cat :
 1. El document word de nom “Resum de dades”: s’ha d’identificar amb el nom i la localitat del centre de  secundària
 2. El document word de la plantilla de cada RELAT: s’ha d’identificar amb el pseudònim del relat, el nom i la localitat del centre de secundària

Tots els vostres suggeriments seran benvinguts escrivint un e-mail a tlc@uvic.cat.

Podeu consultar els membres del jurat de la 8a Edició de Premi Llegim Ciència clicant a: jurat versió 23/08/2019.

Els criteris de valoració dels relats, per part del jurat seran:

– Capacitat de redacció i adequació al punt de vista narratiu.
– Adequació de la resposta a la pregunta proposada.
– Es tenen en compte els valors ètics amb els quals es respon.
– Atenció amb les faltes d’ortografia. No poden haver-hi faltes d’ortografia

ATENCIÓ: Us podeu inscriure fins el 27 de gener de 2020.

Reglament Europeu de Protecció de Dades (RGPD): La nova
legislació no implica canvis en la manera i la finalitat amb què tractem
les vostres dades, tot i que ha ampliat els drets existents. Únicament
utilitzem les vostres dades per informar-vos de les TLC i del PLC i no les cedim a
tercers, sense consentiment previ. Si voleu sortir de la  llista, només
cal que escriviu BAIXA al assumpte quan us escrivim un email. Gràcies.