LOOP significa potenciar el desenvolupament continu personal, professional i social del professorat a través de programes innovadors d’iniciació entre iguals.

El LOOP és un projecte d’implementació de polítiques educatives que té com a objectiu contribuir al canvi cap a una política integral de professió docent que abasta totes les etapes de les seves carreres professionals.

L’expertesa dels mestres sèniors, amb molts anys d’ofici, pot ser de gran ajuda per als mestres joves i amb poca experiència en el món de l’educació. Millorar la formació dels mestres que s’incorporen al sistema educatiu durant els primers anys, de la mà de professors experimentats que els facin de mentors, és un dels objectius que persegueix el projecte europeu LOOP – Empowering teachers personal, professional and social continuous development through innovative peerinduction programes. Mitjançant la creació de programes d’inducció el projecte vol potenciar aquest acompanyament formatiu organitzat i, alhora, donar suport a les polítiques d’educació de l’administració pública. En aquesta recerca hi participen quatre professors i professores de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes (FETCH) de la UVic-UCC: Antoni Tort, coordinador del grup de Recerca Educativa (GREUV), Jordi Collet, membre del GREUV, Núria Simó, directora del Centre d’Estudis i Recerca en Educació (CRED) i membre del GREUV,  i Mariona Casas, investigadora del grup de recerca Educació, Llenguatge i Literatura (GRELL).

Projecte LOOP- Potenciar el desenvolupament continuat personal, professional i social del professorat a través de programes innovadors d’inducció entre iguals (626148-EPP-1- 2020-2- PT-EPPKA3-PI-POLICY), ha estat finançat amb el suport de la Comissió Europea.

Xarxes socials: