El consorci del projecte Erasmus+ “DILECTINGS (Digital Literature Educational Competencies for Teachers: Intercultural Inclusive Good Practices for Second-Language Learning)” s’ha reunit els dies 13 i 14 de novembre a Vic per fer la darrera trobada d’aquesta col·laboració internacional. La iniciativa, que uneix diversos centres educatius d’Europa, té la participació destacada de la Universitat degli Studi Roma Tre i la UVic-UCC.

Durant la reunió, s’han presentat els resultats principals del projecte, entre els quals destaca un ebook coordinat per la UVic, que recull bones pràctiques per a la inclusió intercultural i la millora de les competències digitals en l’ensenyament de segones llengües. L’obra ha estat concebuda per dotar el professorat de recursos pràctics i eines pedagògiques basades en l’ús de la literatura digital per fomentar l’aprenentatge inclusiu en contextos multiculturals.

Els membres del consorci també han visitat l’Institut Miquel Martí i Pol de Roda de Ter, un dels centres que ha participat activament en el projecte, per conèixer de primera mà els resultats i l’impacte d’aquesta experiència en l’alumnat i el professorat. La trobada ha permès als socis europeus intercanviar impressions i posar en comú els aprenentatges adquirits durant el desenvolupament de “DILECTINGS”, tancant així amb èxit una iniciativa que obre noves vies per a la inclusió i l’educació digital en el marc europeu.