La Facultat de Ciències de la Salut i del Benestar (FCSB) de la UVic-UCC va participar del 24 al 27 de setembre a l’última trobada transnacional del projecte europeu “Persons with Refugee Experience Education Project – Interprofessional PREP IP”, que es va portar a terme a la ciutat de Bergen, a Noruega. En aquesta trobada es van fer diferents sessions de treball, així com un congrés, el dia 25, obert a tota la comunitat d’investigadors i estudiants, en què es va debatre com millorar l’atenció a les comunitats de refugiats pel que fa al seu benestar i la seva participació social. 

En el marc d’aquest congrés, el professor de la FCSB Salvador Simó va participar en dues taules rodones amb diferents experts. La primera taula va girar al voltant de la tècnica de recerca del Photo-Voice i com aplicar-la en la recerca amb comunitats de persones refugiades. La segona va posar el focus en les oportunitats i els desafiaments que existeixen a l’hora d’atendre les necessitats de les comunitats de refugiats. 

El projecte “PREP IP” ha durat tres anys durant els quals s’ha desenvolupat un marc de referència teòric per tal de millorar l’atenció de les comunitats de refugiats. Amb aquest projecte s’han programat diferents activitats, dos cursos en línia gratuïts adreçats a professionals i estudiants de ciències de la salut i  ciències socials, s’ha editat un llibre d’estudi de cas sobre el “PREP IP”, i s’ha portat a terme una recerca liderada per la UVic basada en la tècnica del PhotoVoice a Catalunya, Alemanya, Irlanda i Noruega. 

Divendres divendres 4 d’octubre al matí es va fer un acte de disseminació de resultats del projecte “PREP IP” a la Sala Segimon Serrallonga, amb el títol “Atenció a les comunitats de refugiats des de fisioteràpia i teràpia ocupacional: experiència d’un projecte educatiu interprofessional (PREP-IP)”.

Jornades sobre art, cultura i benestar

El professor Salvador Simó també va participar l’1 d’octubre passat com a expert en unes jornades sobre art, cultura i benestar organitzades per la Generalitat de Catalunya, en què va posar èmfasi en la necessitat de continuar generant evidència científica de metodologies mixtes de recerca en aquest àmbit, fomentant així estratègies com l’Acció Recerca Participativa.