El projecte Erasmus+ InterHEd organitza tres sessions formatives del “Grup de formació i treball sobre desigualtats en la docència universitària” obertes  a professorat de la UVic-UCC i estudiants de doctorat que tinguin docència.

Ja estan obertes les inscripcions per assistir a les tres sessions formatives del “Grup de formació i treball sobre desigualtats en la docència universitària”, la primera sessió de les quals es farà el proper 15 d’octubre, de 14:00h a 18:00h, aula F101.

La formació consistirà en una sessió reduïda orientada a professorat per introduir la perspectiva interseccional, oferir eines i explorar la seva aplicació en la docència universitària en cinc àrees concretes: la metodologia i la pedagogia, el currículum, l’avaluació i els espais d’aprenentatge, parant atenció a les particularitats de cada disciplina.

La realització i formació del grup de treball forma part de la primera fase dels tallers amb professorat universitari del projecte Erasmus+ “InterHEd: Intersectionality in Higher Education”. Aquesta fase inicial consta de tres sessions de 4 hores cadascuna, durant les quals a través de metodologies participatives, el professorat aprendrà la teoria d’aquesta perspectiva, que aborda les desigualtats de manera complexa, i tindrà l’oportunitat d’explorar conjuntament amb els altres participants quines tensions, dubtes, estratègies pràctiques i marcs d’aplicació té.

Els objectius principals d’aquesta formació són, per una banda, donar a conèixer què és la interseccionalitat i, per una altra banda, que els assistents aprenguin a identificar i aplicar eines de docència que tinguin en compte les desigualtats des d’una perspectiva interseccional.

La metodologia d’aquesta activitat serà participativa. S’espera que els participants, a partir de la formació teòrica, siguin capaços d’identificar com es reprodueixen les desigualtats en la seva docència i que integrin aquest aprenentatge en les seves classes amb l’alumnat, a fi que en un futur puguin implementar aquesta perspectiva teòrica en la seva pràctica docent. Durant la formació es realitzarà una activitat pràctica d’aplicació de la interseccionalitat a l’aula amb alumnat universitari.

En la primera sessió del dia 15 d’octubre es farà una presentació i una aproximació teòrica del projecte InterHEd, es donaran estratègies per identificar i abordar les desigualtats que es produeixen en la docència des d’una perspectiva interseccional i s’explicaran experiències sobre com s’ha treballat amb l’alumnat a classe.

Les següents sessions tindràn lloc els dies 14 de gener i 8 de juliol de 2025, a la mateixa hora i aula.

La formació serà impartida per Gloria García-Romeral Moreno, docent del Departament de Pedagogia de la FETEP i membre del grup d’investigació Grup d’Estudis de Gènere: Traducció, Literatura, Història i Comunicació (GETLIHC), i per Gerard Coll Planas, docent del Departament de Ciències de la Comunicació de la FEC, que ha estat Director del Centre d’Estudis Interdisciplinaris de Gènere durant 10 anys.

Inscripcions obertes fins el 10 d’octubre a través del Campus Virtual – Comunitat – CIFE – Grup de formació i treball sobre desigualtats en la docència universitària.