La Comissió Europea ha posat de relleu l’aportació del projecte Communities for Sciences (C4S) – Towards Promoting an Inclusive Approach in Science Education com un bon exemple d’iniciatives que permeten avançar en la implantació de contextos educatius innovadors. El projecte, liderat per UManresa, forma part d’un llistat de 9 projectes que s’han inclòs al portal de Cordis, el servei d’informació comunitari sobre investigació i desenvolupament. En aquest cas, s’hi han recollit projectes finançats per la Unió Europea, del món de la innovació educativa i que poden ser inspiradors per a institucions europees.
A més de destacar el projecte C4S, CORDIS ha publicat un ampli reportatge dedicat a aquesta experiència, liderada per UManresa i que va implicar altres entitats i institucions com la IB-Hochschule Berlin (Alemanya), Galileo Progetti (Hongria), Universita’Degli Studi Di Milano-Biccocca (Itàlia), Bildungsdirection Fuer Wien (Àustria), Comune di Sesto Sant Giovanni (Itàlia), Erasmushogeschool Brussel (Bèlgica), Wirtschaftsuniversitat Wien (Àustria), Lunds Universitet (Suècia) i New Bulgarian University (Bulgària).
Communities for Sciences (C4S) – Towards Promoting an Inclusive Approach in Science Education, inclòs en el programa Horitzó 2020, ha estat treballant amb l’objectiu de fer més inclusiva l’educació científica. El projecte, que es va iniciar l’1 d’octubre de l’any 2020, ha donat com a resultat un Observatori Internacional per a una Educació Científica Inclusiva, un banc d’imatges de ciència educativa inclusiva, una guia d’estil per a l’educació científica inclusiva i un llibre per prendre decisions des de les institucions per avançar en una educació científica a l’abast de tothom.