Els socis del projecte EHECADI es reuneixen a Portugal per finalitzar el pilotatge del curs EHECADI amb estudiants internacionals de diferents disciplines de Ciències de la Salut

with No hi ha comentaris

Com a part de la seva col·laboració internacional i interinstitucional, els socis del projecte Erasmus + EHECADI es van reunir recentment a Oliveira de Azeméis, Portugal, entre el 29 de gener i el 2 de febrer. L’objectiu principal de la trobada era finalitzar el pilotatge del curs en línia EHECADI juntament amb estudiants de diferents disciplines de Ciències de la Salut de Portugal, Espanya, Finlàndia i Bèlgica.

L’estada va permetre que els estudiants, que ja havien realitzat el curs EHECADI en línia (dissenyat no només per ajudar-los a preparar el seu Treball Final de Grau (TFG) Internacional sinó també per dotar-los de competències transversals essencials per a la seva integració professional), aportessin als seus desenvolupadors el feedback necessari per arribar a la versió definitiva.

Un dels aspectes cabdals de la sessió va ser recollir els comentaris dels estudiants participants. Les seves opinions van oferir una visió de l’eficàcia i l’impacte del curs en el seu d’aprenentatge.

“És útil, però quan estàs immers en el curs, potser no t’adones de la seva importància immediatament”, va remarcar un estudiant. “Inicialment, és un repte, però a mesura que avanço en pràctiques i projectes d’estudi, he arribat a reconèixer la gran quantitat de coneixements que he adquirit gràcies al curs.”

Quan se’ls va preguntar si recomanarien el projecte EHECADI als seus companys, els estudiants van reaccionar positivament, citant la seva utilitat per aprofundir en els temes del seu TFG i/o ampliar el seu abast durant la fase preparatòria.

“Sí, per dues raons”, va afirmar un estudiant. “Si el teu TFG està relacionada amb algun tema del curs, els materials creats esdevenen molt útils. Permet un aprofundiment més gran en el tema. A més, pot ampliar la teva perspectiva quan estàs deliberant sobre els possibles temes dels treballs de final de grau.”

A més, es va preguntar als estudiants si creien que el contingut del curs tenia el potencial d’incrementar les seves habilitats. Un estudiant va destacar la millora en les habilitats de pensament crític, assenyalant: “Sí, sens dubte millora algunes habilitats, com ara el pensament crític. A vegades, no ets conscient del seu impacte fins més endavant.”

La culminació de la fase de proves no només va posar de manifest l’eficàcia del curs EHECADI, sinó que també va destacar el seu paper instrumental en la configuració dels trajectes acadèmics i professionals dels estudiants de les Ciències de la Salut a tot Europa. Amb l’èmfasi en l’aplicabilitat pràctica i el desenvolupament d’habilitats, el projecte EHECADI espera tenir un impacte positiu en l’àmbit de l’educació i la formació sanitària.