El projecte de recerca europeu C4S arrenca amb una reunió de llançament en línia

with 1 comentari

Francesca Bartoli, professora de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes (FETCH), Berta Vila, professora del Grau d’Educació Infantil (Departament de Didàctica de les Arts i les Ciències), investigadora del Grup de Recerca en Educació, Llenguatge i Literatura (GRELL), i responsable del Laboratori d’Educació Infantil de la FETCH, i el professor de la FCSB i investigador Salvador Simó, coordinador del Grup de Recerca Salut Mental i Innovació Social (SaMIS) i co-director de la Càtedra de Salut Mental, van participar, els dies 29 i 30 d’octubre, a la primera sessió en línia del projecte “Communities for Sciences – Towards promoting an inclusive approach in science education” (C4S), com a socis d’aquesta iniciativa de recerca finançada en el marc del programa Horitzó 2020.

La sessió va donar el tret de sortida al primer projecte d’investigació internacional en què participen conjuntament els dos campus de la UVic-UCC, i que té com a objectiu fer més inclusiva l’educació científica, especialment en col·lectius vulnerables com els immigrants, la comunitat gitana i les persones amb discapacitat. Investigadors del Campus Manresa en són els coordinadors.

La primera sessió del projecte va comptar amb la participació de les onze institucions del consorci C4S, amb presència a nou ciutats de vuit països europeus: Milà, Brussel·les, Manresa, Vic, Viena, Budapest, Sofia, Lund i Berlín. Els participants van ser rebuts per la vicerectora del Campus de Manresa de la UVic-UCC, Sílvia Mas, que va mostrar el seu entusiasme pel repte de promoure des de la Universitat un projecte “compartit, emocionant i participatiu“, va dir.

C4S és un projecte europeu Horizon 2020 de tres anys que defensa l’educació científica inclusiva amb un pressupost total d’1,1 milions d’euros. Les Comunitats per a les Ciències té dues línies de desenvolupament diferents: d’una banda, durà a terme activitats de treball de camp amb comunitats vulnerables i, d’altra banda, utilitzarà les dades recopilades en el treball de camp per investigar i produir coneixement per compartir amb el comunitat científica.

Al consorci lligat al C4S hi participen la IB University of Applied Health and Social Science (Alemanya), Galileo Progetti (Hongria), Università Degli Studi Di Milano-Biccocca (Itàlia), Board of Education for Vienna, European Office (Austria), Comune di Sesto San Giovanni (Itàlia), Erasmus Brussel University of Applied Sciences and Arts (Bèlgica), Wirtschaftsuniversitat Wien (Àustria), Lunds Universitet (Suècia) i New Bulgarian University (Bulgària).

One Response