L’estudiant Unai Estavillo Bonet, exalumne del cicle formatiu de grau superior (CFGS) en Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius del Campus Professional de la UVic, va rebre ahir a la tarda el Premi Extraordinari de Formació Professional de Grau Superior com a millor expedient en la família professional d’Imatge i So. El lliurament dels Premis Extraordinaris de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial va estar presidit per Anna Simó, consellera del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, i va tenir lloc a l’Auditori Conservatori del Liceu, a Barcelona.

La Junta d’Avaluació del Claustre Docent del Campus Professional de la UVic va decidir atorgar matrícula d’honor a l’expedient d’Estavillo i, posteriorment, presentar la seva candidatura als Premis. “El seu expedient és el primer que ha obtingut matrícula d’honor des de l’inici dels estudis de cicles formatius de grau superior, el curs 2014-2015”, explica Montserrat Fontarnau, directora del Campus Professional de la UVic. “Per això i pels seus mèrits acadèmics crèiem important que l’Unai pogués obtenir aquest reconeixement”, afegeix.

Unai Estavillo té un expedient acadèmic del CFGS amb una mitjana de 9,33. Aquesta nota, juntament amb altres mèrits acadèmics de formació complementària o la participació en altres activitats o projectes d’innovació durant els seus estudis, l’han portat a aconseguir el guardó. “Em fa sentir molt orgullós de tota la feina i els esforços d’aquests anys”, explica Unai Estavillo, que actualment està cursant el Grau en Multimèda. Aplicacions i Videojocs a la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries (FCTE) de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). “Cursar aquest cicle ha suposat un primer pas per poder ampliar els meus estudis amb un grau del mateix àmbit, que em permetrà obtenir una titulació superior”, explica Estavillo. L’estudiant també valora molt positivament la coneixença i la proximitat amb el professorat, ja que els docents del cicle imparteixen classes a la universitat.

Reconeixement als millors expedients

Els Premis Extraordinaris de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial d’enguany s’adreçaven als estudiants del curs tancat 2022-2023 i reconeixen els millors expedients en les diferents famílies professionals de CFGS que s’imparteixen a Catalunya. Aquest guardó consisteix en una certificació expedida pel Departament d’Educació i que consta  a l’expedient acadèmic de l’alumnat. Representen un reconeixement oficial dels mèrits dels alumnes que demostren una preparació especial en aquests ensenyaments i ofereixen un estímul per tal d’aconseguir els objectius acadèmics dels estudiants.

L’alumnat premiat de cada família professional serà seleccionat, llevat que hi renunciï, per presentar-se a l’edició del Premi Nacional de Formació Professional de Grau Superior, obert a estudiants de tot l’estat espanyol.