Genís Pons, estudiant del Grau en Multimèdia, Aplicacions i Videojocs (GMAV), va guanyar el Premi de Patrimoni d’Art Digital (pad_mev 2023), mentre que Neus Filbà va obtenir el segon lloc en aquest concurs que destaca el talent emergent d’artistes digitals en formació.

Amb una exhibició que ressalta la rellevància dels animals i el seu simbolisme en l’època medieval a través de 75 peces, el Museu d’Art Medieval (MEV) ha promogut un seguit d’activitats paral·leles, donant lloc al PAD com un espai clau per a la reinterpretació digital d’aquestes obres. La segona convocatòria d’aquest concurs s’ha adreçat específicament als estudiants de Vic immersos en cursos de formació d’artistes digitals. Les seves creacions han estat exposades del 30 de novembre al 2 de desembre, en el marc de la Prèvia del Medieval, projecte que compta amb el suport de l’Ajuntament de Vic i que coorganitzen Vicfires i el Museu d’Art Medieval.

El veredicte, anunciat el 18 de novembre a la seu del MEV, va ser el punt culminant d’una jornada organitzada per Amesmarmesvela SL (adhoc cultura) amb la intenció de promoure l’art digital i aproximar els joves a les institucions museístiques des d’una nova perspectiva. Els estudiants van crear els seus fotomuntatges a l’assignatura Composició i Disseny de GMAV inspirats en l’exposició “Bèsties” del MEV i han estat premiats per la seva destresa i creativitat a l’hora de juntar les tecnologies digitals amb el món de l’art medieval.