La spin-off Neurekalab, empresa social que ofereix solucions digitals validades científicament per detectar i tractar problemes d’aprenentatge en nens i nenes, va ser guanyadora dels Premis Innovacat en la vuitena edició. L’empresa va ser fundada per Sergi Grau l’any 2019, doctor en Enginyeria Informàtica i professor de la FCTE de la UVic-UCC i Josep M. Serra, doctor en Psicologia i investigador de l’institut de Neurociències de la UB. A més a més, Sergi Grau i Josep M. Serra són investigadors del grup de recerca Digital Care de la UVic-UCC.

Sergi Grau valora molt positivament el premi obtingut com “un reconeixement a la tasca de transferir a la societat la recerca aplicada que es desenvolupa en les universitats i en especial en l’àmbit social”. “La detecció i intervenció precoç (5-8 anys) de les dificultats d’aprenentatge és clau per reduir el fracàs escolar i l’impacte negatiu emocionalment d’aquestes en els infants”, subratlla Grau.

Els Premis Innovacat també van premiar l’empresa tecnològica d’assecatge desagregat GasN2itrogen en la categoria Empresa Avança, per a empreses de més de cinc anys i amb una dotació de 20.000 euros. En total, en aquesta edició dels Premis Innovacat van participar-hi 34 empreses de perfils molt diversos, de les quals 15 optaven al premi Empresa Jove i 17, al d’Empresa Avança. D’altra banda, els Premis Innovacat estan organitzats a partir de la col·laboració entre l’OPE Manlleu i diverses empreses osonenques que aposten per potenciar i dinamitzar el teixit econòmic i productiu del territori, i alhora per premiar la innovació empresarial. En aquesta edició han estat Casa Tarradellas, Esbelt, Girbau, Grup Bonpreu, Isern i Seidor.

L’acte, que es va fer dijous 27 d’octubre al vespre a la Colònia Rusiñol de Manlleu, va comptar amb l’assistència de la delegada del Govern a la Catalunya central, Montse Barniol, i va estar conduït per la periodista Cristina Puig. El format de l’esdeveniment va modificar-se lleugerament, ja que a l’escenari va tenir lloc una conversa entre tres persones expertes en emprenedoria: Joan Font, director general del Grup Bon Preu; Genís Roca, president de la Fundacio.cat, i Elisenda Tarrats, professora, investigadora i coordinadora de la Unitat d’Emprenedoria de la UVic-UCC, que alhora van ser membres del jurat.