Després d’uns quants dies de molta intensitat esportiva, amb la Final 4 de la Champions League d’handbol, la Fórmula 1 al Circuit de Barcelona-Catalunya i l’inici del Mundial de Futbol, aquesta setmana presentem un altre professional de la indústria de l’esport sortit de la UVic-UCC!
Avui és el torn de la Judith Palliso, que actualment és responsable del departament de Comunicació i Màrqueting al Gimbe de Manresa i a Nexus Fitness, empresa de formació especialitzada en el sector del fitness. Totes dues empreses formen part del mateix grup i comparteixen equip directiu, de manera que la Judith participa tant en tasques estratègiques com de màrqueting.

En una setmana laboral tipus, quines tasques sols fer?
La meva feina és molt variada. Al Gimbe m’encarrego de preparar les comunicacions dirigides als clients, com newsletters, notificacions, campanyes informatives o promocionals. També gestiono les xarxes socials, creo continguts, dissenyo cartells i materials publicitaris, i coordino les diferents campanyes de màrqueting que tenim planificades durant l’any.
Pel que fa a Nexus Fitness, a més de la part de comunicació i màrqueting, coordino les formacions que realitzem amb clubs i professionals del sector. Això inclou la relació amb els instructors, la preparació dels materials, la gestió logística i el seguiment de cada projecte formatiu.
Cap setmana és exactament igual, i crec que això és una de les coses que fa la feina tan interessant.
Què és el que més t’agrada de la teva feina?
Sens dubte, les persones. Tinc la sort de treballar amb un equip excel·lent i molt implicat.
També m’agrada molt poder desenvolupar la meva carrera dins del món de l’esport, que és un àmbit que sempre m’ha apassionat. A més, la meva posició em permet veure diferents vessants del sector: la gestió d’un club esportiu, la formació de professionals i fins i tot la comercialització de productes i serveis relacionats amb el fitness. Aquesta visió global és molt enriquidora.
Per què vas decidir especialitzar-te en la gestió esportiva?
Sempre he estat una persona molt organitzada, metòdica i amb facilitat per coordinar projectes i equips. Quan vaig descobrir el món de la gestió esportiva vaig veure que encaixava perfectament amb la meva manera de ser.
Em permetia unir dues coses que m’apassionen: l’esport i la gestió.
Quines novetats estàs detectant actualment que poden marcar el futur del teu sector?
Crec que hi ha tres grans tendències que marcaran els pròxims anys.
La primera és la personalització dels serveis. Els clients cada vegada busquen experiències més adaptades als seus objectius i necessitats.
La segona és la tecnologia i la intel·ligència artificial, que estan transformant la manera com gestionem els centres esportius, analitzem dades i ens comuniquem amb els usuaris.
I la tercera és la creixent relació entre fitness, salut i benestar. Els centres esportius deixen de ser només espais per entrenar i es converteixen en llocs on les persones busquen millorar la seva qualitat de vida, la seva salut física i també el seu benestar emocional.
Tens algun consell per aquells que vulguin treballar en el món de la gestió esportiva?
Els diria que aprofitin qualsevol oportunitat per conèixer el funcionament real del sector. És important estudiar, però també ho és molt estar a peu de pista.
Cal ser curiós, tenir iniciativa i estar disposat a aprendre constantment, perquè és un sector que evoluciona molt ràpidament.
També els recomanaria que aprofitin al màxim les pràctiques, els esdeveniments, els congressos i les formacions per crear una bona xarxa de contactes. En el món de la gestió esportiva les relacions professionals són molt importants, i moltes oportunitats laborals neixen precisament de les persones que coneixes al llarg del camí.
Ja per acabar, ens podries recomanar un llibre, una sèrie, un pel·lícula, o un podcast vinculat a la gestió i a la indústria de l’esport?
Una pel·lícula que recomanaria és Moneyball. La vaig veure fa uns anys i em va agradar molt perquè explica com, de vegades, no és necessari tenir més recursos que els altres per aconseguir bons resultats, sinó saber veure les coses d’una manera diferent.
M’agrada especialment perquè demostra que no sempre guanya qui té més recursos, sinó qui sap prendre millors decisions i adaptar-se als canvis. Crec que és una reflexió molt interessant per a qualsevol persona que treballi en la gestió esportiva, perquè el nostre sector també està canviant constantment i ens obliga a reinventar-nos sovint.

