Un cafè amb… Pol Marcó

with No hi ha comentaris

 

 

Després d’unes quantes setmanes de molta intensitat esportiva, amb el Tour de France i Wimbledon com a bandera, aquesta setmana presentem un altre professional de la indústria de l’esport sortit de la UVic-UCC!

Avui és el torn d’en Pol Marcó, que actualment forma part de l’equip de suport d’EF Education-EasyPost, un equip professional de ciclisme amb presència al circuit UCI WorldTour.

 

 

 

 

En una setmana laboral tipus, quines tasques sols fer?

En una setmana habitual, les tasques que desenvolupem són molt variades i essencials per al bon funcionament de l’equip.

Poden incloure des de recollir els corredors i corredores a l’aeroport, netejar i preparar els vehicles oficials, fins a conduir-los cap al següent hotel o punt de sortida d’una etapa. Tot suma perquè la logística de l’equip sigui impecable.

 

Què és el que més t’agrada de la teva feina?

Sens dubte, el que més m’agrada és la possibilitat de viatjar i conèixer persones d’arreu del món.

També m’omple veure com les nostres tasques, sovint poc visibles, són clau per facilitar l’execució d’un pla de carrera exigent i altament planificat. És molt gratificant formar part d’un engranatge tan precís.

 

Per què vas decidir especialitzar-te en la gestió esportiva?

Sempre he tingut una passió profunda per l’esport, no només com a practicant, sinó també com a observador. Amb el temps, vaig descobrir que darrere de cada èxit esportiu hi ha una gran feina de gestió i estratègia de comunicació.

Aquesta mirada més àmplia em va portar a voler entendre com es construeixen, es projecten i es consoliden els projectes esportius. D’aquí neix la meva motivació per especialitzar-me en aquest àmbit.

 

Quines novetats estàs detectant actualment que poden marcar el futur del teu sector?

Una de les més destacades és l’impuls de l’esport femení. L’augment d’inversió, de cobertura mediàtica i d’interès comercial està generant noves oportunitats de negoci, patrocini i professionalització.

També és rellevant el paper creixent de la intel·ligència artificial i l’anàlisi de dades, que ja són imprescindibles en la presa de decisions tant a nivell tècnic com en àrees com el màrqueting i la fan experience.

 

Tens algun consell per aquells que vulguin treballar en el món de la gestió esportiva?

Els diria que no deixin mai de formar-se i d’involucrar-se en projectes reals, per petits que siguin. La teoria és important, però la pràctica i el networking marquen la diferència.

Cal tenir una actitud proactiva, ser polivalents i estar disposats a assumir diferents rols, perquè sovint les millors oportunitats arriben de forma inesperada.

 

Ja per acabar, ens podries recomanar un llibre, una sèrie, un pel·lícula, o un podcast vinculat a la gestió i a la indústria de l’esport?

Recomano la pel·lícula Air (2023), que explica com Nike va aconseguir fitxar Michael Jordan. Aquella decisió va transformar la marca i el màrqueting esportiu a escala global.

És una gran mostra de com una aposta estratègica pot canviar el rumb d’una organització i, alhora, ofereix una mirada molt enriquidora sobre la indústria des de dins.