Un cafè amb… Jordi Altimira

with No hi ha comentaris

 

 

Amb el tancament de la setena edició del Màster en Sport Management & Marketing encara ben present reprenem la sèrie d’entrevistes a professionals de la indústria de l’esport sortits de la UVic-UCC!

Avui és el torn d’en Jordi Altimira, que actualment és Student Advisor a MBP School of Coaches, una institució referent a nivell internacional en l’àmbit de la formació especialitzada en futbol.

 

 

 

En una setmana laboral tipus, quines tasques sols fer?

El meu dia a dia combina la planificació estratègica amb l’execució de diferents iniciatives comercials, de publicitat i màrqueting.

També tinc un paper actiu en la gestió de relacions institucionals amb socis i en l’acompanyament de l’alumnat, cosa que em permet mantenir un contacte constant amb les necessitats reals del sector.

 

Què és el que més t’agrada de la teva feina?

El que més m’engresca és poder contribuir al desenvolupament professional de persones vinculades al món del futbol.

A través de la meva experiència en gestió i màrqueting esportiu, intento aportar valor afegit a la seva formació, ajudant-los a créixer tant en coneixements com en competències.

 

Quan vas entrar al grau de CAFE tenies algun tipus de feina al cap?

Quan vaig iniciar els estudis de CAFE, el meu interès se centrava principalment en l’alt rendiment i l’entrenament esportiu.

Ara bé, les experiències viscudes durant la carrera —i sobretot les que vaig tenir després en diversos contextos vinculats al futbol formatiu internacional— em van fer descobrir una vocació clara cap a la gestió i el màrqueting dins del sector esportiu.

 

Quines novetats estàs detectant actualment que poden marcar el futur del teu sector?

Una de les transformacions més rellevants que estem vivint és la digitalització progressiva de la gestió esportiva. Les plataformes digitals i les estratègies en línia són cada cop més essencials per connectar amb audiències globals.

A més, el sector evoluciona cap a l’entreteniment, cosa que obre noves oportunitats per crear experiències més enriquidores i emocionals per als fans.

 

Tens algun consell per aquells que vulguin treballar en el món de la gestió esportiva?

Els animaria a formar-se de manera contínua, a mantenir-se al dia de les tendències i, sobretot, a construir una bona xarxa de contactes. El sector requereix adaptabilitat, mirada internacional i capacitat de generar vincles sòlids amb els diferents actors de l’ecosistema esportiu.

 

Ja per acabar, ens podries recomanar un llibre, una sèrie, un pel·lícula, o un podcast vinculat a la gestió i a la indústria de l’esport?

Recomanaria The Culture Map d’Erin Meyer, una lectura imprescindible per entendre les diferències culturals i saber com adaptar-s’hi en entorns internacionals.

També destacaria Brainfluence, un llibre que explora casos pràctics de neuromàrqueting i dona pistes molt útils per connectar millor amb els usuaris a través de la comunicació i l’experiència.