Quin és el millor estadi dels EUA en termes d’experiència de client?

with No hi ha comentaris

 

Les ciutats de Los Ángeles (SoFi Stadium), San Francisco (Levi’s Stadium) i Filadèlfia (Lincoln Financial Field) disposen de tres grans estadis on els respectius equips de la NFL (LA Rams, SF 49ers i Philadelphia Eagles) juguen els seus partits.

Filadèlfia i San Francisco tenen estadis relativament nous, construïts el 2003 i el 2014. Tanmateix, el SoFi Stadium, inaugurat el 2020, és un dels màxims exponents de la nova generació d’estadis. Les seves característiques més singulars són una pantalla gegant envolvent de 360 graus amb visió per les dues cares i una cobertura permanent translúcida, que permet intensificar l’ambient interior però manté la sensació d’obertura exterior dels grans estadis de futbol americà.

 

 

Els directors del Màster en Gestió i Màrqueting Esportiu han valorat, a partir d’una eina desenvolupada aquests darrers mesos en el marc d’un doctorat industrial amb el Barça Innovation Hub, l’experiència de client a tots tres estadis. Concretament, aquest instrument inclou la valoració de 81 punts de contacte entre l’organitzador del partit i els fans, dividits en 10 blocs, que revisen l’experiència del dia de partit de forma integral, des que l’aficionat surt de casa rumb a l’estadi fins que hi retorna amb el partit finalitzat. La valoració s’ha fet en dies de partit de temporada regular d’NFL d’aquest passat mes d’octubre.

 

 

Els resultats mostren que el SoFi és l’estadi que ofereix una millor experiència de client (7,63, sobre 10), seguit del Levi’s (6,02) i el Lincoln (5,94). Si és té en compte només l’experiència a l’interior de l’estadi, el SoFi destaca enormement sobre la resta: obté un 8,9. Mentre que els altres dos, obtenen xifres força més baixes (7,42 el Levi’s i 6,68 el Lincoln). Les xifres del SoFi el fan, possiblement, el millor estadi del moment en experiència de fan.

Els aspectes més destacats a tots tres estadis son la interacció amb l’aficionat via pantalles (sobretot al SoFi), l’atenció i el tracte del personal de l’estadi, l’àmplia varietat d’accions d’entreteniment audiovisual abans i durant el partit, la diversitat d’opcions de menjar i beguda i la cura per la neteja dels serveis, on el SoFi torna a destacar clarament. La fan zone, els espais d’activació de patrocini i les propostes d’entreteniment són els elements més diferenciadors del Lincoln, mentre que al Levi’s reforcen la benvinguda dels fans amb una potent zona de tailgaite i, sobretot, faciliten la sortida de l’estadi amb una senyalització molt clara i visible, ja sigui en cotxe o en transport públic.