Després d’una temporada fora de combat per motius acadèmics, i perquè amb tantes visites, classes i casos no donem l’abast, tornem a la càrrega presentant professionals de la indústria de l’esport sortits de la UVic-UCC!
Avui és el torn de la Queralt Vilamala, que actualment és Junior Marketing and Communication Asssistant a Envol Marketing Strategy, una agència de màrqueting esportiu.
En una setmana laboral tipus, quines tasques sols fer?
Doncs la veritat, és que varia molt de la setmana però sovint faig algunes tasques com les que explico tot seguit.
Cada dimecres organitzem entrenaments de running setmanals amb Decathlon a Barcelona, Madrid i València. Aquí m’ocupo de donar a conèixer les sessions i vetllo per ampliar al màxim el nombre d’assistents. Una de les principals estratègies és la difusió i promoció dels entrenaments pels grups de les comunitats de cada localització. Les principals eines que fem servir són l’enviament de newsletters a totes les persones subscrites i els posts orgànics i patrocinats a les xarxes socials.
També em cuido de la promoció de testos de productes específics. Igual que en el cas anterior, fem servir els mateixos patrons i eines. A més, pels testos les meves tasques s’amplien a la preparació i gestió de la distribució del material necessari per a poder-ho portar a terme. Aquestes dues activitats explicades anteriorment són les més regulars i periòdiques.
Més enllà d’això, cada any organitzem dues proves de Triatló i una cursa de trail nocturna. Per les magnituds d’aquests esdeveniments, ens organitzem setmanalment amb tasques específiques per a poder complir amb els objectius i expectatives proposades.
Una altra de les feines que faig amb diàriament és la de contactar amb periodistes encarregats de fer les reviews dels productes de les diferents marques que gestionem des d’Envol. Aquí m’encarrego de redactar notes de premsa, enviar-los productes perquè els valorin, reviso si s’ha publicat alguna nota o valoració dels productes i faig informes que facilitem a cada marca detallant l’impacte de les accions portades a terme.
Què és el que més t’agrada de la teva feina?
El que més m’agrada d’aquesta feina, sens dubte, és la varietat de tasques. És motivador veure com comences preparant i gestionant un projecte des del despatx, com pot ser la UTMB Vall d’Aran o la Marató de València, i com et desplaces fins aquests esdeveniments i ho veus en acció i fet realitat tot allò que havies planificat.
A mi, el que més m’agrada, és precisament això: la combinació de feines i espais on actuar i passar a l’acció. A part, també m’agrada perquè cada dia aprenc coses que desconeixia completament.
Quan vas entrar al grau de CAFE tenies algun tipus de feina al cap?
Només sabia que no volia ser professora. No tenia res clar…
Tot i així, en aquell moment ja portava 2 anys gestionant un club esportiu i 3 estiu treballant els en una empresa d’activitats outdoor. Tant una com l’altra ja m’agraden i, tot i no saber per on decantar-me, tenia la impressió que el sector de la gestió em podia encaixar.
Quines novetats estàs detectant actualment que poden marcar el futur del teu sector?
Doncs la veritat, i potser sembla un tòpic ara mateix, m’estic adonant de la importància de les reviews i del món dels influencers. És una mina! Les grans marques inverteixen molts diners en revistes especialitzades i en influencers i, pel que sembla, funciona molt bé.
Per exemple, en el món de les vambes esportives i peces de roba tècnica, estem aconseguint que molts clients comprin productes de tiquets molt alts cada mig any. La roba esportiva i les peces tècniques s’estan fent servir, cada cop més, pel dia a dia i per a tot tipus d’activitats.
Al seu torn, les marques estan ampliant les gammes i col·leccions per arribar a tothom, sigui esportista o no. S’està popularitzant el “vestir d’esport”. Des de la seva perspectiva, esponsoritzar el millor atleta influencer o comptar amb el suport del millor mitjà especialitzat del sector és una estratègia de màrqueting infal·lible.
Tens algun consell per aquells que vulguin treballar en el món de la gestió esportiva?
Els diria que el món de la gestió és molt gran i hi ha molts àmbits per recórrer. Els animo a no estancar-se i provar-ne més d’un fins que acabin trobant el que més els quadri.
El principal consell, però, seria aprendre de totes les persones amb qui et vas creuant, ja que és un sector que, tot i l’expansió, segueix sent reduït i mai saps amb qui pots tornar-te a creuar o a qui hauràs de demanar alguna cosa.
Ja per acabar, ens podries recomanar un llibre, una sèrie, un pel·lícula, o un podcast vinculat a la gestió i a la indústria de l’esport?
Ara em passo moltes hores all transport públic, així que us diria el pòdcast Big Data Sports. També tenen Newsletter i canal de Youtube. Tracten temes relatius a l’aplicació de la innovació i la tecnologia al món de l’esport. Està molt bé!