Un cafè amb… Ferran Tarazona

with 3 comentaris

Una setmana més seguim presentant alguns dels professionals de la indústria de l’esport que han passat per les aules de la Universitat de Vic – Universitat de Catalunya.

Avui és el torn d’en Ferran Tarazona, secretari tècnic del Consell Esportiu del Bages.

 

 

En una setmana laboral tipus, quines tasques sols fer?

Tot i que em seria difícil trobar dues setmanes iguals, algunes de les més freqüents són aquestes:

  • La gestió de persones de l’entitat. Actualment tenim més de 100 treballadors i gran part de les meves hores les passo atenent les seves necessitats, encaixant perfils amb activitats, quadrant horaris i resolent les incidències que van apareixent durant el dia a dia.
  • La facturació mensual, elaboració de nòmines i gestió econòmica. Una part important de la meva feina és controlar i registrar les diverses operacions econòmiques i financeres derivades de l’activitat ordinària del Consell. Dins d’aquest camp, la facturació mensual i la gestió de les nòmines són dues de les activitats principals.

Què és el que més t’agrada de la teva feina?

Principalment la llibertat que m’ofereix l’entorn vinculat al Consell Esportiu. Em permet buscar i elaborar projectes propis aprofitant la logística i els recursos existents.

Dins d’aquest marc, m’agrada el gran ventall d’opcions vinculades a la gestió esportiva: organització d’esdeveniments, gestió de persones, gestió d’instal·lacions o gestió econòmica.

 

Quan vas entrar al grau de CAFE tenies algun tipus de feina al cap?

Per sort, quan vaig entrar al grau de CAFE ja estava treballant al Consell Esportiu del Bages. En aquell moment, però, no hi feia tasques de gestió.

El grau em va ajudar, sobretot, a consolidar-me dins de l’entitat i a veure clar que el que més m’apassionava era la gestió esportiva. Afortunadament, és al que em dedico a dia d’avui.

 

Quines novetats estàs detectant actualment que poden marcar el futur del teu sector?

Crec que el sector de l’organització d’esdeveniments està experiementant un gran creixement. La pandèmia ha llançat la gent al carrer i a la natura i els organitzadors d’esdeveniments ho han d’aprofitar. A més, es veuen altament beneficiats del ressò que se’n fan els participants a través de les xarxes socials.

També he detectat que diverses organitzacions del sector estan treballant per incorporar nous models de negoci. Per exemple, des del Consell Esportiu hem començat a treballar amb ajuntaments per a la gestió d’equipaments esportius municipals. Tot i que sempre ens havíem dedicat a gestionar serveis esportius, mai abans ens havíem plantejat gestionar instal·lacions i equipaments.

En definitiva, els responsables de les organitzacions ens espavilem per generar nous ingressos que ens ajudin a superar el sotrac de la pandèmia.

 

Tens algun consell per aquells que vulguin treballar en el món de la gestió esportiva?

Més que un consell m’agradaria compartir dues reflexions. La primera és que la gestió de l’esport no té horari. Amb això em refereixo que sovint toca estar disponible caps de setmana o en hores intempestives.

Al mateix temps, però, és una feina molt agraïda i reconfortant perquè et permet estar en contacte amb moltíssima gent, tocar molts sectors i engegar iniciatives per a tots els gustos.

 

Ja per acabar, ens podries recomanar un llibre, una sèrie, un pel·lícula, o un podcast vinculat a la gestió i a la indústria de l’esport?

Sé que no estic descobrint res nou, però recomanaria el documental Last Dance, dedicat a l’època gloriosa dels Chicago Bulls i Michael Jordan.

Més enllà de la història que hi veu tothom, és molt interessant per als professionals de la indústria de l’esport. S’hi pot veure tot el que s’arriba a moure a nivell de patrocini, publicitat, màrqueting, contractes, mànagers, directius, etc.

Una sèrie indispensable per a qualsevol gestor esportiu!

 

3 Responses

  1. M. Rosa
    |

    M’ha agradat molt l’entrevista perquè traspua il.lusió i entusiasme per la feina.
    Tant de bo cada dia hi hagi més professionals , que malgrat que les feines sempre tenen inconvenients, siguin capaços de gaudir fent-la.

  2. M. Rosa
    |

    M’ha agradat mt l’entrevista perquè traspua il.lusió i entusiasme per la feina. Sempre hi ha inconvenients, però si la feina que una personA fa la fa de gust, té un plus afegit

  3. Anna Carulla
    |

    Bona entrevista per animar els nous CAFE a dedicar-se a la gestió esportiva.
    Demostra amor per la feina i dedicació.