Un cafè amb… Joel Collell

with No hi ha comentaris

Com ja heu anat veient, hi ha una bona colla de professionals de la indústria de l’esport que han passat per les aules de la Universitat de Vic – Universitat de Catalunya.

Aquesta setmana hem anat a veure en Joel Collell, que actualment es dedica al sector dels esdeveniments i turisme esportiu com a membre de l’equip d’Osoning. A més, també forma part de la regidoria d’esports de l’Ajuntament de Taradell. No volíeu caldo? Doncs dues tasses!

 

 

En una setmana laboral tipus, quines tasques sols fer?

Deixa’m començar per Osoning. Bàsicament em dedico al sector del turisme esportiu. Més concretament al cicloturisme i a les experiències de turisme actiu.

Algunes tasques tipus podrien ser les de dissenyar i dinamitzar tallers de treball amb les empreses del sector, crear campanyes de comunicació al voltant d’un producte o servei, maquetar accions de desenvolupament del turisme esportiu a la comarca d’Osona o editar continguts per a la pàgina web. De totes maneres, les tasques que faig varien d’una setmana a l’altra, en funció del projecte que tinguem entre mans, i se’m fa difícil descriure-les.

A l’Ajuntament hi ha dos grans tipus de feines. D’una banda, m’encarrego de desenvolupar projectes, de menor o major mesura, al voltant de la promoció de l’esport al municipi. El disseny i implementació de l’Escola Esportiva, destinada a infants d’educació primària n’és un bon exemple. De l’altra, m’ocupo de gestionar del dia a dia de l’esport al municipi. Això vol dir que gestiono els espais esportius municipals, les relacions amb les entitats esportives del poble, etc.

 

Què és el que més t’agrada de la teva feina?

Fonamentalment m’agradaria destacar tres aspectes.

En primer lloc, el fet d’estar implicat en diferents projectes. Això fa que les tasques siguin, com ja deia fa unes línies, molt variades i diferents. Mai tinc temps d’avorrir-me!

La segona és el bon ambient i la cohesió que hi ha amb l’equip de treball. En un sector com el nostre, amb tants agents implicats i on les relacions personals són importants, tenir uns companys amb qui t’entenguis és clau.

I en última instància, la flexibilitat horària. Valoro molt tenir aquest punt de llibertat per combinar feina i lleure. A vegades toca marxar més tard perquè s’ha d’acabar un projecte però hi ha dies que puc anar a entrenar sense patir pels horaris.

 

Quan vas entrar al grau de CAFE tenies algun tipus de feina al cap?

Doncs la veritat és que no!

Vaig entrar a CAFE una mica perdut, havent fet un any d’enginyeria. A segon curs em vaig començar a interessar per l’itinerari de salut. De fet, tenia força clar que seguiria aquest camí per després fer el grau de fisioteràpia.

Però a tercer curs tot va canviar. Tot i que pel meu gust el primer contacte amb la gestió esportiva va ser massa tard, un cop la vaig descobrir vaig tenir molt clar que m’hi volia dedicar. I així ha estat!

 

Quines novetats estàs detectant actualment que poden marcar el futur del teu sector?

Recentment m’he interessat molt pel màrqueting digital. Considero que el procés de digitalització i d’unió del món del màrqueting online (present a tots els sectors) amb el sector esportiu presenta una gran oportunitat.
En definitiva ens permet crear experiències més personalitzades i oferir més valor als participants a esdeveniments o turistes que ens visiten.
 

Tens algun consell per aquells que vulguin treballar en el món de la gestió esportiva?

Crec que el món de la gestió esportiva és molt ampli i engloba molts sectors.

Des de la meva experiència, considero que és clau partir d’una base de continguts generals. Això et permet entendre la globalitat d’aquesta indústria. En aquest sentit, el màster en Sport Management & Marketing m’ha estat molt útil.

A partir d’aquí, ja sigui per elecció pròpia o per les circumstàncies laborals, és imprescindible no deixar de formar-se mai en un (o més) àmbit concret.

 

Ja per acabar, ens podries recomanar un llibre, una sèrie, un pel·lícula, o un podcast vinculat a la gestió i a la indústria de l’esport?

No acostumo a consumir gaires sèries ni pel·lícules però últimament m’he interessat pels podcasts. Tot i que no és específic de la indústria de l’esport, recomano el podcast de Marketing Online, d’en Joan Boluda, on es parla sobre conceptes relacionats amb aquest tipus de màrqueting.

I ara que hi ha el Tour de França en marxa, recomano el joc Fantasy Tour de France by Tissot. Una altra manera de conèixer el negoci darrere d’un dels esdeveniments esportius més potents i prestigiosos del món.