Com ja anunciàvem fa unes setmanes, hi ha una bona colla de professionals de la indústria de l’esport que han passat per les aules de la Universitat de Vic – Universitat de Catalunya.
Aquesta setmana hem anat a veure en Marc Padrosa, que actualment combina diversos projectes amb el màrqueting esportiu com a denominador comú. D’una banda, treballa de sports manager a Òpticasport. De l’altra, té un negoci d’entrenaments personals en línia. Perquè diguin que la gestió esportiva és avorrida!
En una setmana laboral tipus, quines tasques sols fer?
Les tasques que faig com a entrenador personal en línia són molt diverses. En línies generals, les divideixo en dos grans blocs: un de més creatiu i un de més rutinari. El primer té a veure amb generar contingut sobre entrenament i nutrició, com ara podcasts, cursos, infografies, etc. El segon, en canvi, està relacionat amb la preparació, seguiment i avaluació dels clients.
Des de la perspectiva de l’òptica, bàsicament gestiono els aspectes relacionats amb el procés de venda d’ulleres esportives a través de la pàgina web: màrqueting online, atenció al client, analítica de negoci, planificació, recollida de dades, etc.
Què és el que més t’agrada de la teva feina?
Si m’he de quedar amb una sola característica, probablement, diria que el millor és el contacte que es fa amb la gent. És genial poder ajudar les persones a tenir allò que busquen i acompanyar-los en la consecució dels seus objectius. Un altre element que valoro molt positivament és que són feines “vives”. M’exigeixen formació constant per estar actualitzat i oferir les millors opcions als consumidors. D’alguna manera, són la via per adquirir noves habilitats, aprenentatges i coneixements.
Quan vas entrar al grau de CAFE tenies algun tipus de feina al cap?
I tant! Tenia molt clar que volia ser professor d’educació física. Malgrat tot, a mesura que van anar passant els cursos, vaig veure que tardaria força temps a trobar feina i que gairebé tothom apostava per aquesta sortida. A això s’hi va sumar que l’últim any vaig descobrir el camp de la gestió esportiva, a través de les optatives de màrqueting i gestió d’esdeveniments esportius. Vaig començar a investigar aquest sector i em va cridar molt l’atenció. De fet, la curiositat per coneixe’l amb més detall em va portar a estudiar el màster de gestió esportiva.
Quines novetats estàs detectant actualment que poden marcar el futur del teu sector?
Crec que el futur del sector passa pel món online. Tots els projectes en què estic immers actualment no serien possibles sense internet. I estic convençut que tant pel sector del retail com pels professionals de l’entrenament, els negocis digitals són el futur. D’una banda, t’exposa a un públic molt més gran i, de l’altra, permet generar models de negoci molt més escalables. I una altra tendència que com a professionals de l’esport hem d’aprofitar és l’interès creixent de la població general per la salut i la pràctica esportiva.
Tens algun consell per aquells que vulguin treballar en el món de la gestió esportiva?
En un sector tan divers com aquest, és important estar al cas de totes les notícies i novetats que van apareixent i provar-les en contextos reals. El fet de posar en pràctica els coneixments i viure experiències de primera mà et permet créixer i veure l’entramat que envolta aquest món. Un bon punt de partida, en el meu cas, van ser les pràctiques tant del grau com del màster. Un altre punt és important és el de fer xarxa i buscar referents que et puguin donar un cop de mà per connectar-te al dia a dia de la indústria.
Ja per acabar, ens podries recomanar un llibre, una sèrie, un pel·lícula, o un podcast vinculat a la gestió i a la indústria de l’esport?
Un dels llibres que més m’ha impactat ha estat en “En 100 años todos muertos”, de Joan Boluda. No manté una relació directa amb l’esport, però moltes de les estratègies i eines que pesenta es poden aplicar a la gestió esportiva.