Skip to content
LABORATORI D’INNOVACIÓ SOCIAL I DIGITAL Logo
  • LISD
    • Qui som?
  • INVESTIGACIÓ
  • ACCIONS
    • Aprenentatge-Servei
    • Propostes socioeducatives
    • Tallers i formacions
  • DIFUSIÓ
  • NOTÍCIES
  • CONTACTE
  • Català
  • English
ApS – QUINA QUINA. Casal Claretyasminakhatala2025-01-09T15:21:55+02:00

ApS: Quina QUINA!

Entitat participant: Associació Casal Claret

Descripció de l’ApS: crear els recursos necessaris per l’organització i desenvolupament de la Quina (Bingo) de la Festa Major del Carrer de La Riera i adjacents: difusió, selecció de la música, recollida de recompenses, cartells de la barra de begudes, entre d’altres. La Quina ha de constar de tres modalitats: una quina tradicional, una quina musical i una antiquina. Els diners recollits amb la Quina permetran finançar una sortida lúdica amb els i les adolescents i joves de l’entitat.

Estudis: Projectes Socials i TIC. 3r curs. Grau d’Educació Social

Curs: 2023-2024

Participants: educadora social, adolescents i joves del Casal Claret

Objectius:

  • Fomentar les habilitats digitals (TIC) mitjançant la participació activa en el disseny i en la implementació de les quines.
  • Desenvolupar habilitats de treball en equip i cooperació.
  • Incentivar la participació activa.
  • Oferir als joves l’oportunitat d’assumir responsabilitats.
  • Fomentar l’expressió i la comunicació.
  • Aprendre a tenir responsabilitats relacionades amb l’organització de les activitats.
  • Millorar la participació dels i les joves en les activitats executades a la ciutat de Vic.

Reflexions dels i les estudiants UVic

  • Pensem que és important treballar la participació i la vinculació dels i les joves a la ciutat per tal que tots ells i elles puguin sentir-se que formen part d’un projecte ciutadà on en són els i les protagonistes.
  • Pensem que és important fer propostes que ajudin a reduir les desigualtats digitals perquè actualment vivim en un món totalment digitalitzat on tant la comunicació com els treballs, tràmits… es fa a partir de la tecnologia.
  • Després de qüestionar-nos un seguit de dubtes i d’haver plantejat com realitzaríem el projecte, vam estar parlant amb l’educadora social del centre, del perquè de tot el projecte en sí. És a dir, quin és el benefici que hi treu el Casal Claret, totes les tasques que cal dur a terme com a Universitat de Vic. En primer lloc, és el fet de visibilitzar el col·lectiu amb el qual treball Casal Claret i el que ve a ser l’entitat en general amb tots els valors que presenta. En segon lloc, un dels altres motius és el fet de recaptar diners per tal de poder-los invertir en l’entitat i vetllar per un millor compliment de les necessitats de tots els i les joves i adolescents.
  • Com a alumnes de la Universitat de Vic ens fa molta il·lusió poder crear aquest projecte amb els i les joves de Casal Claret, ja que és una oportunitat com a professionals educadors i educadores socials poder tenir aquest contacte amb ells i elles per poder organitzar la quina del barri de la Riera.
  • Hem seleccionat una varietat d’estils musicals per assegurar que cap col·lectiu se senti exclòs o discriminat, reflectint així la diversitat cultural i els diferents gustos musicals dels i les joves participants.
  • A l’hora de redactar el discurs, ho vam fer amb la col·laboració de tots els i les joves, adoptant una perspectiva formal per assegurar que fos adequat per presentar als comerços de la ciutat de Vic. Aquesta col·laboració va garantir que tothom se sentís part del procés i que les seves veus fossin escoltades.
  • Per a les quines, vam crear dos cartells diferents per permetre que tots els i les joves poguessin aportar la seva creativitat. Posteriorment, es va organitzar una votació perquè tots i totes poguessin escollir el cartell que més els agradés, fomentant així la participació democràtica i la inclusió de totes les opinions.
  • Quan vam visitar els comerços, vam procurar trencar els estereotips de gènere. Per exemple, en entrar a una botiga de cuina com Culinarium, vam assegurar que tant nois com noies participessin activament en la presentació, evitant així que es perpetuessin rols de gènere tradicionals.
  • Hem involucrat tots els i les joves en la presa de decisions importants, assegurant-nos que cada persona tingui l’oportunitat d’expressar les seves idees i opinions. Això ha fomentat un ambient de col·laboració i respecte mutu.
  • Com a grup, els resultats esperats d’aquest projecte no es limiten únicament a completar totes les tasques assignades. Més enllà d’això, aspirem a fomentar una participació activa dels i les joves durant tot el procés de desenvolupament. Volem crear un ambient on cada membre del grup se senti valorat i tingui l’oportunitat de contribuir amb les seves idees i talents. A més, busquem garantir que aquesta experiència sigui enriquidora i divertida per a tots els i les participants, fomentant la seva motivació i gaudi en cada etapa del projecte.
  • Pensem que haver pogut participar en aquest projecte amb Casal Claret ha sigut una gran oportunitat per a tots i totes nosaltres pel fet que hem tingut un compromís i una responsabilitat tant amb l’educadora social del centre com amb tots els i les joves que han participat de l’entitat.
  • A mesura que el projecte anava avançant, ens hem anat trobant amb algunes dificultats i d’altres avantatges, encara que de tots ells i elles hem anat aprenent i millorant. Algunes de les dificultats han sigut, per exemple, que no hem tingut tantes sessions amb els i les joves, pel fet que el Casal Claret funciona per educació, és a dir, que si a les escoles es fa festa, a l’entitat també. Això ha afectat pel que fa a l’organització del treball en si perquè quan han vingut els i les joves hem hagut d’anar molt a la idea i saber exactament què treballar i què no. També, creiem que alguns avantatges (més com a grup) és que hem sabut tenir comunicació entre nosaltres per poder resoldre els conflictes que han anat sorgint a mesura que el treballa s’anava avançant.
  • Els aprenentatges que ens emportem a grup és a saber com dur a terme un projecte des de la seva creació, elaborar un diagnòstic, realitzar la implementació i tenir la capacitat per poder avaluar tant els i les joves com a nosaltres mateixos, ja que saber portar un projecte socioeducatiu des del principi fins al final és saber gestionar-te tant com a persona com a grup quan sorgeixen certs imprevistos, o bé, quan s’ha d’improvisar ràpidament davant d’una situació.
  • Tots i totes nosaltres pensem que com a futurs educador/es socials és un gran treball dur a terme un projecte des de zero, ja que hem pogut veure realment quines dificultats ens podem trobar.
Copyright 2012 - 2024 | Avada Website Builder by Avada | All Rights Reserved | Powered by WordPress
Page load link
Go to Top