El LISD ha participat en el congrés SEPCON25, celebrat a Sevilla del 16 al 18 de juny, dins del simposi “Pedagogías para el Bien Común”.
Aquest simposi, organitzat per investigadores de la Universitat de Barcelona, la Universitat de València i la UVic-UCC, ha estat un espai de reflexió sobre propostes pedagògiques orientades al bé comú. S’hi han abordat enfocaments que promouen la cooperació, el diàleg, el desenvolupament personal i la transformació social, en contraposició a la cultura de l’individualisme i la competitivitat.
En aquest marc, el LISD ha presentat la comunicació “Resultats i impactes de la cocreació de propostes contra la bretxa sociodigital entre comunitat i universitat”, basada en la recerca-acció que ha desenvolupat els darrers anys.
La seva aportació s’ha centrat en presentar el paper del LISD com a laboratori ciutadà que impulsa processos de cocreació entre la universitat, la ciutadania i les entitats locals. A través d’una metodologia d’investigació-acció, el LISD treballa per reduir la bretxa digital i fomentar la competència digital, especialment entre col·lectius en situació de vulnerabilitat.
Els resultats presentats mostren com la participació activa de la comunitat en el disseny de solucions digitals enforteix el teixit social i promou una educació més democràtica i inclusiva. Tot i això, la recerca també identifica reptes com la necessitat de més recursos i una representació més àmplia de col·lectius vulnerables.
Deixeu un comentari