El dimarts 10, el Laboratori d’Innovació Social i Digital (LISD) de la UVic va realitzar una xerrada als i les estudiants del cicle formatiu de grau superior (CFGS) de Tècnic d’Integració Social de l’Institut Antoni Pous i Argila de Manlleu. La trobada, organitzada a petició del mateix centre, va tenir com a objectiu complementar l’assignatura sobre l’àmbit comunitari amb l’experiència pràctica del LISD, oferint als i les joves una visió de com es duen a terme projectes de caràcter comunitari que combinen impacte social i digital.
La xerrada va comptar amb la participació d’Ivet Leiva, dinamitzadora del LISD; Yasmina Khatala, estudiant en pràctiques i participant de les ApS d’aquest any, i Mohamed Mimouni, jove participant en la metodologia d’aprenentatge servei (ApS). Durant la sessió, els i les alumnes van conèixer els fonaments de la tasca comunitària, la figura del dinamitzador comunitari i els projectes impulsats pel LISD per abordar necessitats socials a través de l’ús de la tecnologia.
Es va destacar la importància de la figura del dinamitzador comunitari com a mediador i impulsor de projectes socials que fomenten la cohesió social i el sentiment de pertinença en les comunitats. Els i les estudiants també van tenir l’oportunitat de conèixer alguns dels projectes pioners impulsats pel LISD, que integren l’innovació social i tecnologies digitals per oferir solucions creatives a problemes locals. Un dels punts clau va ser la metodologia ApS, que permet als i les estudiants aplicar els seus coneixements en iniciatives concretes, generant un impacte positiu a la societat i adquirint competències professionals.
Els i les estudiants van valorar molt positivament la sessió, mostrant un gran interès en les possibilitats que ofereixen el grau en Educació Social de la UVic-UCC, així com en les iniciatives com la Xarxa de Facilitadors Digitals, orientada a l’alfabetització digital i la inclusió tecnològica a nivell comunitari. La sessió va reforçar la connexió entre la formació acadèmica i les necessitats socials, destacant el paper del LISD com a pont entre els dos àmbits i com a referent per al desenvolupament de projectes transformadors que integren innovació social, inclusió digital i impacte comunitari.
Deixeu un comentari