El passat 9 d’octubre, es va donar el tret de sortida a les noves activitats d’Aprenentatge Servei (ApS) amb la participació dels i les alumnes de 3r d’Educació Social de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). Aquestes activitats, emmarcades dins l’assignatura de Projectes Socioeducatius, estan orientades a fomentar la col·laboració entre l’alumnat i diverses entitats del territori, com Ashes, l’Associació de Veïns i Veïnes del Barri del Remei (AVV), la Residència Mas Vella Terra i el centre de dia Sant Jordi.
Aquestes entitats treballen per atendre les necessitats específiques de les persones grans, que sovint es troben en situacions d’aïllament social i vulnerabilitat. Les activitats d’ApS pretenen desenvolupar accions que proporcionin recursos i serveis que millorin la seva qualitat de vida, fomentant la seva inclusió social i facilitant l’accés a activitats que els mantinguin actius i connectats amb la comunitat.
Durant la primera sessió, els i les professionals de les entitats van presentar els reptes sociodigitals als quals es volen donar resposta mitjançant accions col·laboratives. Aquest projecte té com a objectiu, millorar les condicions socials i digitals del territori, promovent la participació activa de la comunitat. Les activitats es prolongaran durant els propers mesos, seguint un cronograma d’intervencions previst fins a mitjans de desembre.
Les ApS permeten als i les alumnes universitaris desenvolupar competències en disseny i gestió de projectes, al mateix temps que aporten solucions reals a problemàtiques locals. Aquesta experiència també fomenta la col·laboració amb les entitats socials, oferint respostes a necessitats concretes de la comunitat.
Deixeu un comentari