El passat divendres 31 de maig, els alumnes de les extraescolars compartides de robòtica, que es realitza a l’espai veïnal El Pont, van participar en una visita guiada que va comptar amb la col·laboració del Laboratori d’Innovació Social i Digital (LISD), l’Associació de Veïns i Veïnes del Remei, i l’empresa de robòtica Aprentik.

Durant la visita, els alumnes de l’extraescolar van ser guiats pel coordinador Juli Ordeix (Coordinador del Grau en Enginyeria Mecatrònica) qui els va mostrar les diferents àrees de treball i les creacions dels alumnes universitaris. On van tenir l’oportunitat d’explorar els projectes innovadors en què treballen els estudiants de mecatrònica, incloent-hi materials i eines tecnològiques avançades.

La jornada va permetre als joves entendre les aplicacions pràctiques de la robòtica i la mecatrònica, oferint-los una visió real i tangible dels conceptes que estudien al taller extraescolar. Aquesta experiència va ser molt enriquidora, ja que els va inspirar a seguir desenvolupant les seves habilitats i coneixements en el camp de la tecnologia.

Tant el LISD, com l’Associació de Veïns i Veïnes del Remei i Aprentik, han valorat molt positivament aquesta iniciativa, destacant la importància de crear ponts entre diferents nivells educatius per fomentar l’aprenentatge pràctic i la motivació dels joves en les àrees STEM (ciències, tecnologia, enginyeria i matemàtiques).

Els participants, tant alumnes com organitzadors, han mostrat el seu entusiasme per continuar amb activitats similars en el futur,