En el marc del XXXV Congreso Internacional de la SIPS – Pedagogía Social en una sociedad digital e hiperconectada, el Laboratori d’Innovació Social Digital (LISD) de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya ha presentat una comunicació centrada en com l’Aprenentatge-Servei (ApS) pot contribuir a reduir les desigualtats digitals entre la població jove.

L’article, elaborat per Mar Beneyto-Seoane, Carles Bosch-Geli, Ivet Leiva-Suárez, Núria Simó-Gil i Roger Reig-Bolaño, parteix de l’anàlisi de la realitat sociodigital de 148 joves i proposa un conjunt de pràctiques d’ApS dissenyades per millorar-ne l’accés i la capacitació digital.

Entre les iniciatives desenvolupades hi trobem projectes d’ajuda digital en transicions educatives, co-creació de materials multimèdia, ús de la tecnologia per a l’aprenentatge de la llengua i qüestionaris inclusius. Aquestes experiències han tingut un doble impacte: per una banda, han permès a l’alumnat universitari posar en pràctica els seus coneixements; i per altra, han contribuït a millorar la competència digital, el coneixement del territori i les habilitats socials dels joves participants.

A més, la col·laboració entre universitat, entitats i professionals ha reforçat el treball en xarxa territorial i ha consolidat el compromís de la UVic-UCC amb la comunitat. El LISD defensa que la transformació digital només serà inclusiva si es construeix amb, des de i per a la comunitat.

Podeu consultar l’article complet a l’apartat Difusió > Articles i capítols del nostre web.