Aquest web no s’actualitza. Podeu trobar informació sobre les activitats dels membres del grup al web de Glossa – Grup de recerca en lingüística aplicada, didàctica i literatura. El present lloc web mostra resultats del GRELL fins al mes de juliol de 2022, moment en què va cessar d’actuar sota aquest nom i les seves activitats van integrar-se a Glossa.

Projectes i publicacions destacats durant el període 2017-2021

1. Participació a projectes competitius

1.1. Amb IP del GRELL

  • Projecte Technologically enhanced online opportunities for language learning in inclusive education. 01/09/19 – 31/08/22. IP: Àngel Raluy (UVic-UCC, GRELL). Comissió Europea. Erasmus + KA2.
  • Projecte La mentoria i la identitat docent emergent en els estudiants dels graus de Mestre. 20/06/18 – 31/12/21. IP: Mariona Casas (UVic-UCC, GRELL. AGAUR. ARMIF 00025.
  • Projecte Impacte del model escolar català en la integració sociocultural i lingüística de l’alumnat d’origen immigrat. 28/02/15 – 27/02/17. IP: Llorenç Comajoan (UVic-UCC, GRELL). Recercaixa 2014. OR 3714/15.

1.2. Amb participació de membres del GRELL (ordre cronològic)

  • Projecte europeu LOOP Empowering teachers personal, professional and social continuous development through innovative peer-induction programmes. 28/02/21 – 28/02/24. IP: Antoni Tort (UVic-UCC). Participació del GRELL: M. Casas Comissió Europea. INOVA + Innovation Services SA. 626148-EPP-1-2020-2-PT-EP.
  • Projecte europeu Communities for Sciences: Towards promoting an inclusive approach in Science Education. 01/09/20 – 30/09/22. IP: Salvador Simó (UVic-UCC). Participació del GRELL: F. Davoli i B. Vila. Comissió europea.
  • Projecte europeu Writing for inclusion. 01/09/20 – 30/08/22. IP: Mireia Canals (UVic-UCC). Participació del GRELL: N. Medina i À. Raluy. Comissió Europea. 2020-1-ES01-KA201-081827.
  • Projecte Language learning across different course modalities: the role of time distribution and online interaction. 01/06/20-31/05/23. IP: Elsa Tragant (UB). Participació del GRELL: A. Vallbona. Ministerio de ciencia, innovación y universidades. PID2019-110536GB-I00.
  • Projecte The effects of in-class peer interaction on young learners’ English as a foreign language (PYILE). 01/06/20 – 31/05/23. IP: Elisabet Pladevall (UAB). Participació del GRELL: A. Vallbona. Ministerio de ciencia, innovación y universidades. PID2019-107328GB-I00.
  • Projecte La elaboración de una gramática escolar interlingüística: hacia una enseñanza reflexiva de las lenguas en contextos multilingües. 01/06/20 – 01/09/24. IP: Carmen Rodríguez (U de València). Participació del GRELL: M. Casas. Ministerio de Ciencia e Innovación. PID2019-105298RB-I00.
  • Projecte Smart classroom. Codisseny d’entorns d’aprenentatge innovadors: recercant nous models d’aula. 01/01/17 – 31/12/19. IP: G. Bautista. Participació del GRELL: A. Pujol. Recercaixa 2016. R718A.
  • Projecte. La configuració de les competències lingüístiques i la seva evolució en comunitats plurlingües: anàlisi sociolingüística a partir d’una mostra escolar de Catalunya. CONFEPLUR. 2016-2020. FFI2016-75416-P. IP: F. Xavier Vila (UB). Participació del GRELL: L. Comajoan. Ministerio de Economía i Competitividad.
  • Projecte Construint la identitat docent des de la pràctica i la recerca a l’aula: El paper del pràcticum i el treball final de frau en la formació inicial de mestre d’educació primària. 01/07/16 – 01/07/18. IP: N. Simó (UVic-UCC). Participació del GRELL: V. Amat i B. Vila. AGAUR. Generalitat de Catalunya. 2015ARMIF00040.
  • Projecte Maximizando el rol del input en una L2 a través de exposiciones múltiples. 01/06/16 – 31/05/19. IP: E. Tragant (UB). Ministerio de economia y competitividad. FFI2016-8o576P.
  • Projecte Enseñar a escribir: reflexión gramatical y estrategias de autoregulación. 01/02/16-01/02/19. IP: T. Ribas-Seix (UAB). Participació del GRELL: M. Casas i L. Comajoan. Ministerio de Economía y Competitividad . EDU2015-64798-R.
  • Projecte europeu CONNECT 2.0 – Intercultural Learning Network 4 Europe. 01/09/15 – 01/09/18. IP: L. Keim (UVic-UCC). Participació del GRELL: À. Raluy. IP: L. Keim (UVic-UCC). ERASMUS + (Key A2). 2015-2-DE04-KA205-012981.

2. Publicacions

2.1. A revistes d’investigació

  • Amat, V. (2020) Sis qüestions sobre la lectura i l’escriptura al cicle inicial . Guix: Elements d’Acció Educativa, 470, 51-55.
  • Amat, V, & Bernal M. C. (2020) La poesia a l’escola. Vivències que deixen empremta. Perspectiva Escolar, 410, 33-37.
  • Bardovi-Harlig, K., Comajoan, L. (2020). The aspect hypothesis and the acquisition of L2 past morphology in the last 20 years: A state-of-the-scholarship review. Studies in Second Language Acquisition, 42(5), 1137-1167
  • Bastons, N., Comajoan, L., Guasch, O., & Ribas, T. Les creences del professorat sobre l’ensenyament de la gramàtica a primària, secundària i en l’ensenyament d’adults. Caplletra, 63, 139-164.
  • Bernal, M. C., Davoli, F., & Saborit, B. (2018). La educación infantil en Cataluña entre historia y contemporaneidad. Inspiraciones, trayectorias y retos para el futuro. Pedagogia Oggi, 2, 67-84.
  • Casas, M. (2020). Aprender a escribir una autobiografía lingüística. Un ejemplo de escritura reflexiva y metacognitiva en la formación inicial de maestros. Indagatio Didáctica, 12,(2), 2020, 55-72.
  • Casas, M., Comajoan, L., & Santolària, A. (2020). The beliefs of primary educatioin teachers regarding writing and grammar instruction. L1-Educational Studies in Languages and Literature, 20, 1-23.
  • Casas, M., Durán, C., & Fontich, X. (2017). La construcció del coneixement gramatical en aprenents d’educació primària i secundària: algunes aproximacions a l’aprenentatge del verb. Caplletra, 63, 111-138.
  • Comajoan, L. (2019). Cognitive grammar learning strategies in the acquisition of tense-aspect morphology in L2 acquisition. Language Acquisition, 26, 262-281.
  • Comajoan, L., & Coronel, S. (2020). What does language revitalisation in the twenty-first century look like? New trends and frameworks. Journal of Multilingual and Multicultural Development. https://doi.org/10.1080/01434632.2020.1827643.
  • Comajoan, L., & Llop Naya, A. (2021). Un enfoque basado en la adquisición de segundas lenguas y la lingüística cognitiva para enseñar el tiempo-aspecto en catalán como L2. Círculo de Lingüística Aplicada a La Comunicación, 87, 95-120.
  • Medina-Casanovas, N. (2017). Apertura al mundo a través de la traduccion de canciones infantiles. Historia y memoria de la educación, 5, 337-383.
  • Medina-Casanovas, N., Canals-Botines, M., Raluy-Alonso, À., & Pujol-Tubau M. (2021). Using stories in distance learning: some teachers’ beliefs and experiences within the context of school closures . Educación y Humanismo, 23(41).
  • Torres-Cladera, G., Simó-Gil, N., Domingo-Peñafiel, L., & Amat-Castells, V. (2021). Building professional identity during pre-service teacher education. Center for Educational Policy Studies Journal 2021,11, 35-54.
  • Tragant, E., & Vallbona, A. (2018). Reading while listening to learn: young EFL learners’ perceptions, ELT Journal, 72, 395-404.
  • Trentinné Benkő, E., Árva, V., Medina-Casanovas, N., & Canals-Botines, M. (2021). English language children’s literature as a springboard for teacher-researcher international collaboration. Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat, 9(1), 39-56.
  • Vila, F. X., Comajoan, L., Illamola, C., & Sendra, M. (2021). Una anàlisi comparativa del domini del català i del castellà orals a la fi de l’Educació Secundària Obligatòria a Catalunya. Revista de Llengua i Dret, 75, 85-106.
  • Vila, F. X., Ubalde, J., Bretxa, V., & Comajoan, L. (2020). Changes in language use with peers during adolescence: A longitudinal study in Catalonia. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 23, 1158-1173.
  • Vila, B. (2018). Amb els infants i per als infants. Infància: educar de 0 a 6 anys, 223, 4-8.
  • Vila, B., & Trabal, P. (2019). Quatre mirades sobre l’experiència d’aprendre ciències. Infància: educar de 0 a 6 anys, 229, 25-31.

2.2. Capítols de llibre

  • Comajoan, L., & Salaberry, R. (2020). Las narraciones en la enseñanza-aprendizaje del español LE/L2. Dins J. De Santiago-Guervó i L. Díaz (Eds.), Lingüística textual y enseñanza del español LE/L2 (pp. 3-20). Routledge.
  • Casas, M., Comajoan, L., Medina, N., & Vallbona, A. (2020). Language teaching and teacher training in Catalonia in the 21st century. Plurilingualism in practice. Dins N. Ipiña, A. Imaz, i B. Pedrosa (Eds.), Teachers’ perspectives, practices and challenges in multilingual education: Studies in honor of Pilar Sagasta (pp. 143-162). Peter Lang.

2.3. Llibres

  • Amat, V., & Piella, J. (2021). Abecedari del cel i la terra. Eumo.
  • Amat, V., Bernal, M. C., & Muntañá, I. (2017). Plouen poemes. Eumo.
  • Amat, V., Bernal, M. C., & Muntañá, I. (2019). Quin Embolic! Poemes, contes i altres textos per llegir rient. Eumo.
  • Bretxa, V., Comajoan, L., & Vila, F. X. (2017). Les veus professorat: l’ensenyament i la gestió de les llengües a secundaria. Horsori.
  • Casas, M., Castellà, J. M., & Vilà, M. (2020). L’oratòria a l’abast de tothom. Eumo.
  • Casas, M., Castellà, J. M., & Vilà, M. (2018). Secretos para hablar bien en público. Plataforma Editorial.
  • Comajoan, L., & Pérez Saldanya, M. (2018). Los tiempos verbales del español. Descripción del sistema y su adquisición en segundas lenguas. Octaedro.

3. Direcció de tesis

  • Parareda, A. (2018). Aprenentatge democràtic i ciutadania a través de la participació de quatre joves. UVic-UCC. Directors: Núria Simó i L. Comajoan.
  • Vidal, J. (2021). La représentation de la culture dans la didactique des langues étrangères: le cas du Catalan en France. UVic-UCC i Université Jean Jaurès (Toulouse). Directors: Nathalie Spanghero-Gaillard i L. Comajoan