El treball d’aquesta línia s’emmarca en analitzar el procés de construcció del coneixement en els múltiples i diversos contextos d’activitat emmarcats en enfocaments CTS, que ofereixen oportunitats i recursos per aprendre a les persones que hi participen. Aquest anàlisi parteix de la noció d’aprenentatge com una “activitat emergent” i de les interaccions de les persones amb el context .S’orienta també a l’anàlisi de l’experiència viscuda pels participants en aquests processos entesa com la unitat mínima que reté aspectes cognitius, emocionals i socials. Particularment, els enfocaments CTS tenen una doble vessant: d’una banda, donar sentit a l’entorn quotidià proper a l’alumnat; d’altra banda, promoure la presa de decisions individuals i col·lectives referent a diferent problemàtiques tenint en compte aspectes científics, tecnològics, socials i ambientals. Objectius de la línia:

  1. Investigar sobre la interrelació entre les dimensions que intervenen en el disseny i desplegament de contextos d’activitat que permeten combinar diferents llenguatges i formats, així com adoptar diferents formes d’organització de l’activitat conjunta dels participants per promoure aprenentatges significatius.
  2. Investigar sobre l’articulació entre contextos d’activitat formals, no formals i informals perquè els aprenents aprofundeixin en els seus aprenentatges i atorguin sentit i valor personal a allò que aprenen.
  3. Investigar sobre les possibilitats educatives que ofereixen les tecnologies digitals per millorar els processos d’ensenyament i aprenentatge des d’un enfocament competencial, i com a element transformador de l’educació en un context sociodigital.
  4. Analitzar l’experiència viscuda dels participants en processos d’aprenentatge en el marc d’enfocaments CTS, per tal de generar propostes significatives per a l’alumnat.
  5. Investigar sobre els processos d’avaluació d’activitats, projectes i programes per tal de catalitzar transformacions educatives des d’un enfocament constructivista.

 

Membres: Marta Marimon (responsable de línia), Arnau Amat, Joan Callarisa, Santi Ponce, Judit Sabido, Anna Salla, Laura Martín