El dissabte dia 17 de febrer, a la seu de l’Associació de Mestres Rosa Sensat, va tenir lloc una Jornada de Treball sobre el Decret 282/2006, que regula les condicions del primer cicle d’educació infantil. Aquesta trobada va ser fruit de la preocupació que fa anys que existeix entre les educadores d’aquesta etapa educativa i que un grup de professionals de l’educació relacionades amb el 0-3 van recollir promovent aquesta matinal de treball.
Berta Vila, professora de la FETEP i membre del grup Glossa, va destacar la preocupació dels professionals de l’educació infantil davant la situació actual del 0-3 i la necessitat de revisar el decret vigent. Els objectius centrals de la jornada van ser reflexionar sobre els punts del decret que afecten la qualitat de l’educació dels infants de 0 a 3 anys, recollir les aportacions de les participants per treballar en un nou document i, en un futur, transmetre les conclusions que s’aniran treballant al Departament d’Educació. Les participants es van reunir a l’inici de la matinal i es van distribuir en grups de treball, acompanyades per membres del grup impulsor i mestres col·laboradores per facilitar el diàleg sobre aquests objectius. La jornada va concloure amb una sessió de comiat conjunta a càrrec del grup impulsor.
Actualment, els centres del primer cicle de l’educació infantil i els requisits que els regeixen estan regulats pel Decret 282/2006 del 14 de juliol de l’any 2006. Amb 18 anys de vigència, aquest decret no s’ha actualitzat i no respon a les condicions actuals des de diverses perspectives. Tot i que el preàmbul del decret expressa el propòsit de protegir els drets dels infants del primer cicle d’educació infantil es constata que és difícil garantir aquests drets amb un marc normatiu antic. Amb la idea d’un marc comú, els grups de treball van dialogar i reflexionar sobre la baixada de ràtios, els horaris i els calendaris de l’escola bressol, la formació inicial i les titulacions requerides, els requisits d’espais i d’instal·lacions, l’atenció a la diversitat i la inclusió, la formació continuada dins i fora del centre, els models de gestió i les condicions laborals.