El professor de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, Òscar Fernández, va rebre ahir dijous 16 de juny el Premi Salvador Escamilla 2016 al millor programa de ràdio pública per al seu programa informatiu “Catalunya vespre“, que edita i presenta conjuntament amb Kílian Sebrià a Catalunya Ràdio. La gala d’entrega dels Premis de l’Acadèmia Catalana de les Arts i Ciències de la Ràdio 2016 es va fer al CaixaForum de Barcelona en el marc de la gala del Festival Internacional de Publicitat Social Publifestival, presentada per José María Íñigo.

El “Catalunya vespre” s’emet diàriament, de dilluns a divendres, de les 19 hores a les 22 hores, i explica tot allò que passa, a on passa i perquè passa, de tots tipus d’informació, tan generalista com esports. En l’última hora de programa, a partir de les 21 hores, miren determinades notícies amb més aprofundiment per tal de reflexionar i entendre-ho millor.

Per altra banda, el Premi Salvador Escamilla s’atorga a un programa de ràdio pública, en aquest cas “Catalunya vespre”, i a un altre de ràdio privada, que enguany ha estat el “Versió RAC 1” programa dirigit i presentat per Toni Clapés de RAC1. Els guardons els va entregar el periodista i escriptor David Escamilla.