Davant dels importants i rapidíssims canvis que la Intel·ligència Artificial introduirà en l’àmbit laboral, ens sembla urgent i necessari parlar sobre els reptes que afrontaran els professionals de la comunicació en un futur més aviat proper. En parlarem a la Jornada que hem preparat juntament amb el Consell de la Informació de Catalunya (CIC) Periodisme i intel·ligència artificial : un nou repte ètic a les redaccions que tindrà lloc el divendres 21 d’abril a l’Aula de Cinema del Campus Vic.

El punt de partida de l’acte serà la presentació de l’estudi “Algoritmes a les redaccions: Reptes i recomanacions per dotar la intel·ligència artificial dels valors ètics del periodisme” elaborat per Patrícia Ventura. La recerca té com a objectiu proporcionar una fotografia fidel i el màxim de realista sobre la realitat de la Intel·ligència Artificial a les redaccions dels mitjans de comunicació catalans. A més, l’estudi també volia conèixer l’opinió dels experts locals i internacionals sobre com afrontar els canvis que generen les noves eines des de l’ètica periodista.

L’acte també comptarà amb la presència d’Agustí Danés, director editorial d’ el9Nou, Dani Bramón, cap de la Unitat estratègica de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i Toni Sellas, coordinador del grau de Periodisme de la UVic-UCC. Sergi Solà, cap d’estudis de la Facultat d’Empresa i Comunicació i membre del CIC, moderarà el debat. Josep Burgaya, degà de la Facultat i Josep Rovirosa, secretari general del Consell de la Informació de Catalunya ens acompanyaran en la inauguració de la jornada.

L’accés és lliure i gratuït per a qualsevol persona interessada. La jornada es realitzarà en format presencial però també es podrà seguir per streaming des del canal de Youtube de la UVic-UCC.