El professor Vinicius Rosa de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, va dur a terme una estada de recerca al University College Absalon, Campus Roskilde de Dinamarca durant els dies 29 d’agost al 2 de setembre.

Aquesta estada és una mobilitat d’Erasmus+ Docència, i que es va poder dur a terme gràcies a la beca Erasmus+ Staff Mobility for Teaching.

Els objectius de l’estada de recerca consistien a adquirir l’experiència docent en un país estranger, realitzar xarxa amb docents i fisioterapeutes d’un altre país, i alhora beneficiar-se de l’intercanvi cultural.

Les tasques dutes a terme durant l’estada van estar, classes pràctiques de valoració fisioterapèutica del sistema respiratori i auscultació pulmonar a estudiants de tercer curs, divulgació del protocol i resultats preliminars de l’estudi Factors de risc del deteriorament de la funció pulmonar de residents geriàtrics postCOVID-19 (destinat a estudiants de quart curs), i per últim, visita a l’hospital universitari de Sjællands Roskilde (centre de pràctiques).

Aquesta estada ha proporcionat beneficis interculturals a través de diferents perspectives en els mètodes d’ensenyament, l’atracció d’estudiants internacionals i professorat internacional per venir a la UVic-UCC a realitzar intercanvis, la sensibilització i motivació al professorat de la UVic-UCC que realitzi programes de mobilitat internacional i la contribució a la internacionalització de la UVic-UCC per a la comunitat acadèmica i no acadèmica.