Molts joves francesos de batxillerat s’estan desplaçant a Espanya per a cursar els seus estudis, especialment els que es preparen per a una carrera en el sector de la salut. Un exemple és a la UVic, la qual és molt popular entre els estudiants francesos, que representen el 70% dels estudiants del grau en Fisioteràpia.
Segons el reportatge ¨Veterinaris, fisioterapeutes, dentistes… La lluita per Espanya dels estudiants francesos¨ del periòdic francès 3Occitania, una de les raons principals és perquè els facilita el procés de cursar el grau en Fisioteràpia, ja que a França els exigeixen haver cursat la carrera de Medicina. Aquest és l’exemple d’un dels joves entrevistats, Adrien, de 19 anys, qui després d’haver cursat el seu primer any de medicina, se li va negar la formació en Fisioteràpia. Assegura que ¨a França, s’ha tornat massa complicat”.
D’una promoció de 2.000 estudiants, només hi ha 400 places. Totes aquestes complicacions han incentivat al fet que els joves francesos decideixin cursar la carrera a Espanya. Dels 600 estudiants de Fisioteràpia a la Facultat de Ciències de la Salut i Benestar, 420 són francesos. Aquest creixent interès s’explica per l’absència d’un contingent a Espanya i d’un curs de quatre anys en lloc de cinc, per a una formació igualment integral.
El coordinador del departament de fisioteràpia, Carles Parés, encara recorda la seva sorpresa fa deu anys, quan va rebre als seus primers alumnes francesos “Recordo que el curs 2009-2010, ens va sorprendre veure aparèixer a una dotzena d’estudiants francesos a classe. Han d’haver quedat satisfets amb la formació rebuda: des de llavors, el nombre d’estudiants francesos no ha deixat d’augmentar”.
Per tot això és que inevitable que a la cafeteria, en els passadissos i abans de classe, sentim parlar molt francès, tot i que tan aviat com comença la classe, el castellà es converteix en l’únic mode d’intercanvi entre estudiants i professors. Més que una limitació, els estudiants preguntats sobre aquest tema el veuen com un avantatge en el seu currículum d’aprenentatge.