El professor del grau en Teràpia Ocupacional i coordinador del grup de recerca en Salut Mental i Innovació Social Salvador Simó, ha participat com a expert en el fòrum internacional “Canvi de paradigmes d’atenció de persones per ús de substàncies” que ha organitzat la Universitat de Santa Paula de Costa Rica, en col·laboració amb el Ministeri de Salut de Costa Rica.

Al webinar gratuït del fòrum també hi van intervenir ponents procedents de Mèxic, Xile, Costa Rica i Espanya. La intervenció del Dr. Salvador Simó la va realitzar juntament amb el Dr. Víctor Villanueva Blasco, de la Universitat Internacional de València, amb qui codirigeix una tesi de recerca en aquest àmbit, concretament de la doctoranda Penélope Aguilera, en el marc del programa de doctorat vinculat a la Facultat de Ciències de la Salut i Benestar de la UVic-UCC.

La ponència va girar entorn a la necessitat de desenvolupar polítiques de prevenció de les drogodependències basades en l’evidència científica. Així mateix, es va centrar a plantejar estratègies per abordar la gran dificultat que suposa el desenvolupament de polítiques de prevenció de les drogodependències en un marc caracteritzat per les fake news, la infoxicació (saturació per excés d’informació) i la multiplicació dels canals de comunicació.

En aquest fòrum internacional hi van participar un total de 228 persones.

Cartell del webinar de la Universitat de Santa Paula de Costa Rica.